کد خبر: ۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
نشست امروز گروه 20 با بیانیه ای پایان یافت که حول محور مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تامین مالی و گسترش آن از طریق فضای مجازی بود.
 سران 19 کشور توسعه یافته و در حال توسعه و اتحادیه اروپا در پایان نشست امروز گروه 20 در هامبورگ آلمان، بیانیه مشترکی را منتشر کردند که پیرامون مبارزه باتروریسم و جلوگیری از تامین مالی و گسترش آن از طریق فضای مجازی بود.

شرکت کنندگان در این نشست با محکوم کردن تمامی حمله های تروریستی در سراسر جهان، بر اتحاد در مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن تاکید کردند و گفتند: هیچ فضای امنی در جهان برای تامین مالی تروریسم نباید وجود داشته باشد.
اعضای گروه 20 تعهد کردند برای پیشگیری از استفاده از فضای مجازی جهت اهداف تروریستی با بخش خصوصی همکاری کنند و محتوایی که محرک تروریسم باشد فیلتر شود.
همچنین دولت ها باید در مقابله با تهدیدی که از بازگشت تروریست های خارجی به کشورهای خودشان ایجاد می شود تبادل اطلاعات کرده و از ایجاد پایگاه توسط آنان در کشورشان پیشگیری کنند.
در این بیانیه همچنین آمده است که کشورها باید در مقابله با تهدیدهای فزاینده و آسیب پذیری های موجود در سیستم امنیتی - هواپیمایی هماهنگی نزدیک داشته باشند.
دور نخست نشست گروه 20 امروز در هامبورگ آلمان به پایان رسید و دور دوم آن فردا برگزار خواهد شد.
گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا است.
نشست این گروه امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.
نشست هامبورگ پراختلاف ترین اجلاس این گروه است که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.
همچنین این نشست در سایه تظاهرات مخالفان در تدابیر امنیتی بسیار شدید برگزار می شود، اما با این وجود تظاهراتی که از دیشب تا به امروز ادامه داشته درگیری هایی را میان پلیس و تظاهرکنندگان سبب شده که منجر به مجروحیت حدود 160 پلیس و دستگیری 70 تظاهرکننده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: