کد خبر: ۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
بر اساس ادعای دولت کره شمالی موشک جدید " هواسانگ 14" قادر است با کلاهک های هسته ای به "قلب آمریکا " شلیک شود. آمریکا تایید کرده بُرد موشک های کره شمالی حالا بخش هایی از خاک آمریکا را در شعاع خود دارد.
دولت ایالات متحده آمریکا تایید کرده است که بُرد موشک های بالستیک کره شمالی به خاک آمریکا (ایالات آلاسکا) رسیده است.

 پس از آزمایش موشکی باماد سه شنبه کره شمالی مقامات دولت دونالد ترامپ تایید کرده اند که برد موشک های بالستیک کره شمالی به خاک آمریکا رسیده است و کره شمالی می تواند ایالت آلاسکا را با موشک های بالستیک خود تهدید کند.

دولت کره شمالی بامداد سه شنبه یازدهمین آزمایش موشکی خود در سال گذشته را با موفقیت به انجام رساند و موشکی بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

لحظاتی پس از این آزمایش تلویزیون دولتی کره شمالی با قطع برنامه های عادی خود اعلام کرد که دولت پیونگ یانگ به فناوری ساخت موشک های بالستیک قاره پیما دست یافته و با موفقیت یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرده است.

بر اساس این اعلام  موشک جدید " هواسانگ 14" قادر است با کلاهک های هسته ای به  "قلب آمریکا " شلیک شود.

همچنین خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه به سخنان "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی پس از انجام آزمایش کره شمالی اشاره کرده که می گوید: این موشک جدید "هدیه روز استقلال" به آمریکاست. این خبرگزاری تاکید کرده رهبر کره گفته:" حرامزاده های آمریکایی باید احتمالا از این موفقیت بزرگ کره شمالی بسیار ناراحت شده باشند. ما باید مدام از این هدیه ها برایشان بفرستیم که خسته نشوند." او به هنگام ایراد این اظهارات "قاه قاه" می خندیده است.

شادمانی رهبر کره شمالی از آزمایش موشکی بامداد سه شنبه

بُرد موشک های کره شمالی به خاک آمریکا رسید

بُرد موشک های کره شمالی به خاک آمریکا رسید

دولت های روسیه و چین نیز دیروز با صدور بیانیه ای مشترک از طرفین بحران شبه جزیره کره خویشتنداری خواسته اند. وزرای امور خارجه روسیه و چین از مسکو با صدور بیانیه ای مشترک گفته اند که دست یابی کره شمالی به موشک بالستیک قاره پیما قابل پذیرش نیست اما ایالات متحده و متحدان این کشور در شبه جزیره کره نیز باید خویشتندار باشند. آنها از توقف موقت آزمایش های موشکی کره شمالی در برابر توقف تحریکات نظامی آمریکا و متحدانش در این منطقه جانبداری کرده اند.

دولت ترامپ اعلام کرده است به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی واکنش مقتضی نشان خواهد داد. امروز (چهارشنبه) قرار است جلسه اضطراری شورای امنیت بنا به درخواست آمریکا برای بررسی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برگزار شود.

نیروهای آمریکایی و کره جنوبی ساعاتی پس از شلیک موفق موشکی کره شمالی در بامداد چهارشنبه مجموعه آزمایش های موشکی را در منطق به مورد اجرا گذاشتند. به گفته مقامات نظامی دو طرف این آزمایش ها به منظور حفظ آمادگی و هماهنگی در برابر هر گونه تهدید ناشی از موشک های کره شمالی است.

این نخستین بار است که کره شمالی اعلام کرده که به فناوری ساخت موشک های بالستیک قاره پیما دست یافته و مقامات دولت آمریکا نیز این امر را تایید کرده اند.

بر اساس تخمین ها دولت کره شمالی بین 10 تا 20 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که با دست یافتن به فناوری لازم برای ساخت موشک های بالستیک قاره پیما حالا می تواند ادعای پیشرفت در زمینه ساخت  ابزار پرتاب  سلاح های هسته ای خود را نیز مطرح کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: