کد خبر: ۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
تحقیق و تفحص از شهرداری تهران دوباره مطرح شده است. پس از آنکه سال گذشته موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری از دستور کار مجلس خارج شد، با تغییر ترکیب شورای شهر پنجم و نبود امکان لابی‌های گذشته، برخی نمایندگان مجلس دوباره بررسی عملکرد مالی شهرداری را مطرح کرده‌اند.
برخی نمایندگان نیز به موضوع تخلفات در شهرداری اشاره می‌کنند؛ تخلفاتی که موضوع املاک نجومی، مشهورترین آنها است. عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با اشاره به جمع آوری اسنادی ازتخلفات شهرداری درمجمع نمایندگان، گفته که شورای شهر چهارم به وظایف خود دربررسی تخلفات شهرداری عمل نکرده است.
اسناد تخلفات شهرداری در اختیار مجمع نمایندگان تهران
قاسم میرزایی نیکو در مورد اعلام تخلفات صورت گرفته در شرکت بهره برداری مترو از سوی شهرداری تهران،گفت: مسائلی در مترو و به طور کلی شهرداری رخ داده که نیاز به بررسی و تحقیق و تفحص دارد که البته مجلس شورای اسلامی به این موضوع رای نداد، اما امیدواریم این مسائل توسط شورای شهر پنجم به صورت مکتوب بررسی و در نهایت گزارش شود؛ البته درخصوص تخلفات صورت گرفته در شرکت مترو باید تاکید کرد که شورای شهر در دوره قبل گزارشات مربوطه را در پایان دوره فعالیت مطرح کرده است.

نماینده مردم دماوند درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ارایه نکردن گزارش تخلفات از سوی شورای شهر به نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته، افزود: چرا تخلفات در شهرداری و به ویژه مترو تا پیش از پایان فعالیت شورای چهارم به مسئولان گزارش نشده است، چرا اعضای شورای شهر به وظیفه خود در پیگیری و ارایه گزارش تخلفات شهرداری درصورت وجود عمل نکردند؛ بنابراین شورای شهر در دوره چهارم در عدم پیگیری این مسائل مقصر است.

او با بیان اینکه شورای شهر چهارم در صورت انجام وظایف خود به درستی، می توانست ازتخلفات در شهرداری جلوگیری کند، به خانه ملت گفت: البته در شرایط فعلی تا اثبات تخلفات انجام شده نباید به موارد خیلی دامن زد، یعنی باید تخلفات و مشکلات درمجامع و جلسات اختصاصی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد؛ البته در اینکه مسائل و تخلفاتی در مترو و شهرداری اتفاق افتاده هیچ شکی وجود ندارد، اما تا زمان اتمام بررسی ها نمی توان حکمی را صادرکرد؛ ضمن اینکه درحال حاضر اسنادی دررابطه با تخلفات املاک نجومی و مسائل دیگر شهرداری جمع آوری شده، اما تا کنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه در کمیته مشخصی در شورای شهر پنجم باید تخلفات مورد بررسی قرار گیرد، گفت: البته با شرایط جدید شاید بحث تحقیق و تفحص ازشهرداری آراء کافی را درمجلس به‌دست آورد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: