کد خبر: ۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
دارنده مدال طلای المپیک لندن علی‌رغم فرصتی که شورای فنی به او برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی داده است،شروط عجیبی برای حضور در این رقابت‌ها دارد.
امید نوروزی درباره دعوت شورای فنی از او و صدور مجوز برای حضور در رقابت‌های مرحله انتخابی تیم‌ ‌ملی به نشانه احترام به این کشتی‌گیر، اظهار کرد: من نیازی به احترام آقایان شورای فنی ندارم،‌ بلکه آنها هستند که باید از من خواهش و التماس کنند تا به تیم‌ ‌ملی بیایم! من بیشتر از 100 کشتی‌گیر، دینم را به تیم‌ ‌ملی ادا کرده‌ام و به خاطر موفقیت کشتی ایران سال‌ها قید زندگی و خوشی‌ام را زده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف نباید منتظر حضورش در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی باشیم، گفت‌:  تا زمانی که  کادرفنی تیم‌ ‌ملی تقویت نشود و افرادی به عنوان مربیان با تجربه به کادرفنی ‌اضافه نشوند، من در تمرینات تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی یا مرحله نهایی انتخابی شرکت نخواهم کرد، البته اشکانی ، دلیریان و یا اسماعیل نژاد فنی و با تجربه هستند و منظور من افراد دیگری هستند که هیچ موفقیت خاصی در کارنامه‌شان ندارند. مربیانی باید در تیم‌ ‌ملی باشند که چیزی برای انتقال دادن به عنوان داران جهان و  المپیک داشته باشند.

نوروزی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که شرط دیگری نیز برای حضور در انتخابی تیم‌ ‌ملی دارد، خاطر نشان کرد: شرط دیگر من برای حضور در این مسابقات این است که همه کشتی‌گیران هم وزن من با هم مسابقه بدهند و در نهایت بهترین‌شان بیاید و روبروی من قرار گیرد. من که به عنوان قهرمان  المپیک نباید مقابل هر کشتی‌گیری به روی تشک بروم. به‌ هر حال باید تفاوتی میان امثال من و کشتی‌گیری که یک مدال هم ندارد قائل باشند!

وی در پاسخ به این سوال که مطمئنا فدراسیون کشتی چنین شرایطی را قبول نمی‌کند و با این  حساب دیگر شانسی برای حضور در تیم‌ ‌ملی ندارد، گفت‌: برایم مهم نیست. من دینم را به کشتی ایران ادا کرده‌ام. پیش از  المپیک 2016 ریو 50 تا 60 میلیون از جیبم خرج خودم کردم تا در  المپیک به موفقیت برسم. هر چند که به هدفم در این مسابقات نرسیدم، اما وقتی از برزیل بدون مدال به ایران باز گشتم حتی یک شاخه گل هم به من ندادند. آخر با کدام دلخوشی دوست داشته باشم دوباره به تیم‌ ‌ملی باز گردم؟

نماینده وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در  المپیک ریو، درباره آخرین وضعیت "تیم‌ ‌آکادمی امید نوروزی" در لیگ برتر کشتی، گفت‌: من نه قصد دارم در کشتی مربیگری کنم و نه تیمداری. دینی به شهرم داشتم و دوست داشتم که نوجوانان و جوانان علاقمند به کشتی را کمک کنم. به همین دلیل نیز با این تیم‌ ‌در لیگ برتر کشتی شرکت کردیم.

نوروزی در پایان درباره آخرین وضعیت خود، گفت‌: در حال‌ حاضر سخت مشغول امتحانات دانشگاه هستم و هر از گاهی هم تمرین کشتی دارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: