کد خبر: ۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
"زندگی در ایران مرا با فرهنگ غنی مردمانش آشنا کرد"
مربی آمریکایی تیم‌ ‌ملی ایران درباره صعود به جام جهانی و کار با دروازه‌بانان ایرانی به صحبت پرداخت.
دن گاسپار

دن گاسپار، مربی دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی ایران سومین صعود به جام جهانی را دوشنبه در تهران جشن گرفت.

این مربی آمریکایی که در تیم‌ ‌ملی ایران به عنوان مربی دروازه‌بانان فعالیت می‌کند، با اشاره به راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: صعود با ایران به دو جام جهانی پیاپی اتفاق فوق‌العاده‌ای بود. در طول شش سال گذشته ما تاثیر مثبت اجرای سیستم و ایده‌های سرمربی را در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شاهد بودیم. ما خیلی خوش شانس بودیم که اجازه یافتیم تا بتوانیم تفاوت‌ها را ایجاد کنیم. مربیان معمولا زمان زیادی برای اجرای اهداف و برنامه‌هایشان ندارند ولی خوشحال هستیم که شش سال به ما در ایران وقت داده شد.

گاسپار که به عنوان دروازه‌بان در دهه هفتاد برای دانشگاه هاردفورد فعالیت کرد، از زمان حضور کارلوس کی‌روش در تیم‌ ‌مترو استارز آمریکا با این  مربی پرتغالی آشنا شد.

او در ادامه‌ گفت‌: من در تهران زندگی می‌کنم و هر از چند گاهی خانواده‌ام را ملاقات می‌کنم. این فداکاری است که خانواده‌ام در قبال من انجام داده‌اند. زندگی در ایران به من این فرصت را داد تا با فرهنگ غنی و خوب ایرانی‌ها آشنا شوم. مردم ایران با نهایت احترام با من رفتار کردند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در هشت دیدار خود در انتخابی جام جهانی  روسیه دروازه‌ خود را بسته نگه داشته است، در این باره دن گاسپار گفت‌: دروازه‌بان‌های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. آنها فروتن و تشنه یادگیری و پیشرفت هستند. بسیار شجاع هستند و به کارشان اهمیت می‌دهند و از نظر ورزشی و بدنی کیفیت بالایی دارند. من از کار با دروازه‌بانان ایرانی کاملا رضایت دارم. در طول چند سال حضورم در ایران با چند دروازه‌بان آشنا شدم و در حال‌ حاضر فکر می‌کنم  که دروازه‌بانان ایرانی در سطح بین‌المللی کاملا شناخته شده هستند و شایسته احترام‌اند.

مربی آمریکایی ایران در ادامه‌ ‌اضافه کرد: من از تمام بازیکنان تیم‌ ‌ملی ایران به خاطر سعی و تلاش‌شان برای راهیابی به جام جهانی تشکر می‌کنم. با وجود مشکلات و موانع زیاد آنها با شهامت و انگیزه و عشق به کشورشان بازی کردند. ما تیمی را ایجاد کردیم که در آن "همه و هر" مهم قلمداد می‌شد. فقط موفقیت را ندیدیم بلکه ساخت موفقیت را هم مورد توجه قرار دادیم. مطمئن بودیم که در این صورت نتایج هم بر وفق مراد ما خواهد شد. همراه با کارلوس کی‌روش به جزئیات زیادی اهمیت دادیم. کی‌روش چیزهایی را  می بیند که افراد دیگر نمی‌بینند. در کنار آنها هواداران پر شور فوتبال ایران در داخل و خارج حمایت بی‌نظیری از ما انجام دادند تا ما به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شهریور ماه با انجام بازی برابر کره جنوبی و سوریه کارش را در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  به پایان خواهد برد و باید منتظر بازی‌های دوستانه خوب و آمادگی   کامل برای حضور در بیست و یکمین دوره جام جهانی - که تابستان سال آینده برگزار می‌شود - باشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: