کد خبر: ۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم پر افتخار الاهلی عربستان برود.
الاهلی عربستان

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در کوالالامپور مالزی برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفانشان را شناختند.

بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته تیم فوتبال پرسپولیس باید برابر الاهلی عربستان به میدان برود.

الاهلی رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان آسیا را در گروهی که ذوب‌آهن اصفهان در آن قرار داشت شروع کرد. آنها در این گروه با یک امتیاز کمتر نسبت به العین به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شدند.

تیم عربستانی در دو دیدار خود برابر ذوب آهن به میدان رفت و توانست در بازی نخست ۲ بر یک ذوب آهن را شکست دهد و در دیدار دوم نیز با دو گل تیم ایرانی را شکست داد.

الاهلی عربستان در مرحله یک هشتم نهایی برابر الاهلی امارات قرار گرفت و در حالی که در دیدار رفت برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسید، در بازی برگشت توانست ۳ بر یک به پیروزی برسد و به مرحله بعد راه یابد.

الاهلی قدمتی هشتاد ساله در فوتبال عربستان دارد و توانسته سه قهرمانی در لیگ و ۱۳ قهرمانی در رقابت‌های کینگ کاپ به دست بیاورد.

آخرین قهرمانی الاهلی در لیگ عربستان مربوط به سال گذشته است؛ جایی که این تیم توانست عنوان قهرمانی لیگ عربستان را قاطعانه با ۶۳ امتیاز و هشت امتیاز بیشتر از الهلال به دست بیاورد. با این حال الاهلی در رقابت‌های این فصل عربستان که با قهرمانی الهلال به پایان رسید در رده دوم قرار گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی باز ماند.

* بازیکنان و مربیان شاخص قدیمی

تله سانتانا، سرمربی برزیلی در سال ۱۹۸۳ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و با این تیم به قهرمانی نیز دست یافت. علاوه بر این کریستین گراس، مربی سوئیسی دو سال در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در این تیم حضور داشت. لوئیس فیلیپه اسکولاری نیز سابقه هدایت این تیم را بر داشته است.

عمر السوما بهترین گلزن الاهلی

* بازیکنان شاخص خارجی

در ترکیب الاهلی عربستان، عمر السوما سوریه‌ای در کنار سعد عبدالامیر عراقی و جیانیس فتواتزیدیس یونانی، از جمله بازیکنان شاخص این تیم عربستانی محسوب می‌شوند که البته خطرناک‌ترین این بازیکنان عمر السومای سوریه‌ای است. او دو بار توانسته به عنوان بهترین بازیکن سال این تیم انتخاب شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: