کد خبر: ۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
پایگاه صهیونیستی دبکا فایل نوشت: مخالفت امیر قطر با طرح های دونالد ترامپ و ائتلاف سنی دلیل تیرگی روابط با عربستان و امارات است.
روزنامه فرامنطقه ای وطن امروز (سه شنبه) به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا وابسته به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت: تصمیم مصر، عربستان، امارات و بحرین در قطع روابط دیپلماتیک با قطر و بستن بنادر و حریم هوایی خود بر روی کشتی ها و هواپیماهای قطری و همچنین توقف حرکت کشتی ها و هواپیماها خود به این کشور و دستور به بازگشت سرمایه گذاران و تاجران حاضر در قطر به کشورهایشان در مدتی مشخص، در راستای جنگی است که عربستان علیه شیخ تمیم بن حمد امیر قطر آغاز نموده است.
این پایگاه صهیونیستی نوشت: عربستان و امارات تصمیم گرفتند دوحه را با اجرای برخی اقدامات مجازات کنند که این امر بین کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی سابقه نداشته است.
دبکا می افزاید: تیرگی روابط بین قطر و عربستان بعد از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض در 22 ماه می (اول خرداد) به وجود آمد به خصوص زمانی که امیر قطر تصمیم گرفت تحرکات آمریکا و عربستان را برای ایجاد یک ائتلاف سنی علیه ایران (شیعه) تضعیف کند.
عربستان روز دوشنبه به همراه، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: