کد خبر: ۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
وعده‌ای که فدراسیون عملی نکرد
تیم ملی فوتبال جوانان ایران در مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی حذف شد. حذفی که که به نظر می‌رسد دلایل آن را علاوه بر تنگناهای فنی باید در مسائل و کارکردهای انگیزشی نیز جستجو کرد.
تیم ملی فوتبال جوانان در حالی در مسابقات جام جهانی کره حنوبی حاضر شد که نسبت به رقبای خود از امکانات و تدارکات کمتری برخوردار بود. نه تنها در امکانات تمرینی، بلکه در پرداخت‌ها نیز به این تیم توجه چندانی نشده است.

بر اساس گزارش‌های موثق در طول ۱۵ روزی که تیم ملی در جام جهانی حضور داشته تنها ۲۰۰ دلار به بازیکنان و ۳۰۰ دلار به مربیان این تیم پرداخت شده است. حتی به تیم و کادرفنی برای پیروزی مقابل کاستاریکا نیز هیچ پاداشی پرداخت نشده است.

نکته مهم‌تر درباره تیم ملی جوانان این است که پس از موفقیت در بحرین و مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا که منجر به صعود ایران به جام جهانی شد، ریالی از مبلغ قرارداد به اعضای کادرفنی این تیم پرداخت نشد و فدراسیون همیشه پرداخت‌ها را به زمانی دیگر موکول کرده است.

فدراسیون فوتبال در آخرین اظهارنظر خود درباره‌ی پرداخت بخشی از مطالبات تیم جوانان روز شنبه ۲۴ اردیبهشت - همزمان با اعزام تیم ملی به کره‌جنوبی - را زمان پرداخت معوقات کادرفنی اعلام کرده بود اما باز هم این وعده عملیاتی نشد.

مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال تیم ملی ایران را با کمترین توجه و پرداخت به چنین تورنمنت‌های معتبری که تمام تیم‌های آماده جهان در آن حضور دارند، اعزام می‌کند.

امید است در کنار توجه ناقص فدراسیون فوتبال به تیم ملی بزرگسالان، حمایت‌های بیشتری از تیم‌های ملی پایه در رقابت‌های معتبر و جام‌های جهانی به انجام برسد تا سرمایه‌های مادی و معنوی فوتبال به سادگی هدر نرفته و انگیزه لازم برای رقابت ملی‌پوشان ایرانی همواره با حضور در میادین بین المللی وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: