کد خبر: ۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علم و صنعت از ضرورت توجه دولت آینده به دانشگاه‌ها به عنوان بازوی کمکی دولت در دستیابی به اهداف اشاره کرد و گفت: حمایت‌های مادی بیشترین خواسته‌های جامعه دانشگاهی از دولت آینده است چراکه معتقد هستیم هرچه توجه مسئولان بیشتر باشد، این مراکز به عنوان بازوی کمکی در دستیابی به پیشرفت جامعه کمک‌کننده خواهند بود.

دکتر محمدعلی برخورداری با اعلام این مطلب اظهار کرد: انتظار ما از دولت دوازدهم این است که در همه زمینه‌ها در راستای پیشرفت و مصالح کشور حرکت کند و دانشگاه نیز به عنوان نیروهای فکری جامعه مورد حمایت مادی و معنوی دولت آینده قرار بگیرد تا بتواند در راستای وظایف و رسالت خود موفق‌تر ظاهر بشود و به جامعه خدمت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاهیان بیشتر از هر چیز به حمایت مادی دولت آینده و مسئولان نیازمند هستند و هر چه کمک‌های مادی به ویژه در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی به دانشگاه‌ها بیشتر شود تاثیرات بسیار مثبتی در عرصه صنعت نیز اتفاق می‌افتد. همچنین لازم است دولت آینده با وضع قوانین حمایتی همانند قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های تحقیقاتی که توسط معاونت علمی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود، از حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها حمایت کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: در حال حاضر کمبودها و نواقصی در دانشگاه‌ها وجود دارد که لازم است نیازهای این مراکز مورد توجه مسوولان قرار بگیرد که تبدیل دستاوردهای پژوهشی به فناوری و تکنولوژی، همچنین استفاده از این تکنولوژی‌ها در عرصه اداری کشور از مهمترین نیازها به شمار می‌رود و زمانی که به نیازهای دانشگاه پاسخ داده شود می‌تواند در راستای ماموریت‌های خود گام بردارد.

دکتر برخورداری تاکید کرد: دولت یازدهم و دولت‌های گذشته همواره به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی توجه داشتند اما درجه و اولویت این توجه در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است مثلا دولت یازدهم دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده و بسیاری از مشکلات این مراکز نظیر مسائل بودجه‌ای که سال‌ها با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کردند، رفع شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطرنشان کرد: معتقد هستیم هرچه بیشتر به دانشگاه‌ها و مراکز علمی توجه شود این مراکز در آینده می‌توانند بازوی کمکی دولت در امور مختلف باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: