کد خبر: ۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
خودروهای روباز در زمره لوکس‌ها محسوب می‌شوند و اصولا پس از ارائه یک مدل سدان یا کوپه وارد بازار خواهند شد. اتومبیل‌های روباز معمولا با توجه به نوع سقف، تعداد در یا صندلی‌ها با اسامی مختلفی شناخته می‌شوند.

با شروع فصل گرم و نزدیک‌تر شدن به تابستان باز خودروهای روباز نیز داغ‌تر می‌شود. این خودروها در بسیاری از کشورهای جهان که در طول سال از آفتاب بهره چندانی نمی‌برند، محبوبیت بیشتری دارند و لذت رانندگی برای صاحبانشان را افزایش می‌دهند.

خودروهای روباز در زمره لوکس‌ها محسوب می‌شوند و اصولا پس از ارائه یک مدل سدان یا  کوپه وارد بازار خواهند شد. اتومبیل‌های روباز معمولا با توجه به نوع سقف، تعداد در یا صندلی‌ها با اسامی مختلفی شناخته می‌شوند. 

کابریولت، کانورتیبل، رودستر و اسپایدر از جمله این خودروهای روباز هستند. اگر سقف باز‌شوی اتومبیل چهار نفره دو در از نوع فلزی باشد به آن کانورتیبل و اگر از نوع چرمی، پارچه‌ای یا برزنتی باشد، کابریولت گفته می‌شود. در مورد اتومبیل‌های دو در دو نفره نیز به آنهایی که سقف باز‌شوي آنها فلزی باشد، رودستر و به آنهایی که سقف‌شان برزنتی یا پارچه‌ای باشد، اسپایدر گفته می‌شود. البته معمولا برای راحت شدن موضوع، ممکن است بعضی از این اصطلاحات به طور مشترک برای مدل دیگر نیز استفاده شود.

استون مارتین ونکوئیش S

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

اسپایدر آئودی R8 V10

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

آئودی تمام تلاش خود را برای قدرتمندتر کردن این خودرو انجام داده است. شتاب زیاد و غرش این خودرو مدیون یک موتور تنفس طبیعی قوی است. این سوپرکار نمونه‌ای روباز سریع‌تر و قدرتمندتر از جانشین خود است به گونه‌ای که تنها به 3.5 ثانیه زمان برای رسیدن از صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

آئودی TT   رودستر

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

رودستر جدید نیز ترکیبی از ویژگی‌های کاربردی و استایل را به نمایش گذاشته و قدرت عضلانی مناسبی را با اطمینان موجود در یک شاسی تمام‌چرخ متحرک همراه کرده است. این مدل در واقع، همانند گذشتگان خود، برای کسانی ساخته شده که به دنبال یک خودروی اسپورت معمولی نیستند.

لوتوس الیز

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

لوتوس الیز، یک خودروی رودستر دو نفره، دیفرانسیل عقب و پیشرانه وسط است که تاکنون در سه سری متفاوت به جهانیان عرضه شده است. بی‌شک لوتوس الیز تمامی عناصر یک خودروی اصیل اسپرت را در خود جای داده و از جنبه‌های زیبایی و دلربایی هیچ کم و کسری ندارد.

مزدا MX5

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

خودروی جذابی است. البته جذابیتش به اندازه پورشه GT3 یا یک خودروی عضلانی نمی‌رسد. اما بیش از حد سرگرم‌کننده است و رانندگی با آن لذت‌بخش خواهد بود. شاسی مناسب خودرو باعث سبکی خودرو شده و در کلاس رودسترهای اسپورت قرار می‌گیرد. این خودروی روباز به واسطه‌ی پیشرانه‌ توانمند، ظاهری جذاب و قیمتی مناسب یکی از بهترین‌های خودروهای جهان در کلاس خود است.

کابریولت کلاس S مرسدس بنز

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

احتمالا برای سواری با یک مدل روباز به قدرتی بیشتر از 449 اسب بخار نیاز ندارید و با چنین قدرتی در یک مدل روباز S500 در 4.6 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر خواهد رسید. این خودرو در تمام مدت می‌تواند سریع حرکت کند. اما نکته قابل توجه این خودرو استفاده از تجهیزاتی برای هماهنگی خوب با هندلینگ و توقف در سرعت بالاست.

رودستر مرسدس AMG GT C

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

نشستن پشت فرمان این خودرو بیشتر حس کار و تجارت را به شما القاء می‌کند. بدنه‌ی عریض‌تر GT C به آن ظاهری خشن‌تر و سرسخت‌تر از مدل‌های GT و GT S بخشیده است که البته با جلوپنجره‌ جدید AMG ظاهر همه‌ نسخه‌های GT جذاب‌تر از گذشته خواهد شد.

مینی کوپر کانورتیبل

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

حتی اگر در بدترین جاده‌ها رانندگی کنید، هیچ چیز مانند لرزیدن فرمان زیر دستانتان ناخوشایند نیست. در این خودرو به دلیل ضربه‌گیرهای بزرگ گاهی حس می کنید که بدنه خودرو در پشت شما در حال لرزش است یا سمت مخالف حرکت، تاب می‌خورد. با این وجود نگران نباشید، چرا که سامانه هندلینگ در این خودرو تقریبا خوب عمل کرده و آسایش شما را فراهم می‌آورد.

پورشه 718 باکستر S

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی

صدایش متفاوت است. اما نه آنگونه که بد باشد، بلکه بهتر از آنچه که همیشه بوده ظاهر شده است. هنگامی که موتور 4 سیلندر جدید و توربوشارژ شده 718 باکستر جدید را می‌شنوید، لرزشی خفیف در دور آرام خودرو به شما انتقال می‌یابد که احتمالا برایتان خوشایند خواهد بود. موتورهای جدید در باکستر نه تنها قدرتمندتر از نمونه‌های قبلی هستند بلکه به گفته پورشه کارآمدتر نیز شده‌اند به‌گونه‌ای که مصرف سوخت آن‌ها تا ۱۳ درصد کاهش یافته است. 

کابریولت اووک رنج‌روور

برترین خودروهای کروک در بازار جهانی
طراحی اووک کانورتیبل، کاملاً منسجم و متناسب است و نبود سقف در نسخه اصلی  لطمه‌ای به زیبایی آن وارد نمی‌کند. سقف از جنس پارچه‌ای نرم بوده و در صندوق عقب جمع می‌شود. این سقف برقی در سرعت تا ۴۶ کیلومتر بر ساعت با فشار دکمه‌ای و در عرض زمان ۱۳ ثانیه (۱۸ ثانیه اگر پنجره‌های جانبی بالا باشند) باز شده و در پشت صندلی‌های عقب پنهان می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: