کد خبر: ۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۰ بیمارستان پایتخت مشکل مدیریت پسماند دارند، گفت: اولین ناظر درحوزه مدیریت پسماندها و پساب‌های بیمارستانی وزارت بهداشت است.

محمدحسین بازگیر با بیان اینکه ۱۵۸ بیمارستان در شهر تهران داریم، گفت: از این تعداد ۳۰ مورد مشکل مدیریت پسماند دارند که اخطاریه های لازم را برایشان صادر کرده و به آن‌ها مهلت داده‌ایم که مشکل خود را برطرف کنند همچنین چند پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی فرستاده‌ایم ودر حال پیگیری آن‌ها هستیم.

وی افزود: چنانچه بیمارستان‌ها ظرف مهلت تعیین شده مشکل خود را برطرف نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. هشت بیمارستان نیز اشکالاتی در حوزه مدیریت پساب دارند که آن‌ها نیز اخطاریه‌های لازم را دریافت کرده‌اند ومنتظر هستیم تا مشکلات خود را برطرف کنند.

بازگیر با اشاره به مسوولیت وزارت بهداشت درحوزه مدیریت پسماندها و پساب‌های بیمارستانی گفت: از وزارت بهداشت توقع داریم پیش از اداره محیط زیست،این موضوعات را پیگیری کند و برخوردهای لازم را انجام دهند البته درحال حاضر وزارت بهداشت پیگیر مدیریت صحیح پسماندها و پساب‌های بیمارستانی است اما امیدواریم که این کار تداوم بیشتری داشته باشد و با جدیت پیگیری شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان اظهارکرد: اداره محیط زیست شهر تهران ناگزیر است که پایش‌های بیمارستانی را انجام دهد و و هر جا که به مشکلی برخورد، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد. هدف ما از تمام پیگیری‌ها و برخوردها حل مشکلات زیست محیطی است تا بتوانیم شهری پاک داشته باشیم. به‌طور قطع تعطیلی و یا جریمه واحدهای متخلف برای محیط زیست منفعتی ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: