کد خبر: ۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
رییس اتاق اصناف مطرح کرد
رییس اتاق اصناف کشور تاکید کرد: اگرچه مسئولیت قیمت‌گذاری بر عهده ما نیست اما اتاق اصناف تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با تنظیم بازار شرایطی ایجاد شود که قیمت هیچ یک از کالاهای مورد نیاز مردم حداقل در ماه مبارک رمضان افزایش نداشته باشد.

علی فاضلی، اظهار کرد: در بحث کالاهای اساسی و سبد خانوار اولین بحث ما آن است که در ماه مبارک رمضان تامین این مواد دچار مشکل نشود، بر همین اساس نحوه توزیع کالا در بازار به گونه‌ای خواهد بود که مازاد نیاز باشد.

وی ادامه داد: در حوزه قیمت‌گذاری نیز اگرچه مسئولیت با سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار است اما ما بر اساس شرایط عرضه و تقاضا تلاش داریم قیمت کالاهایی مانند گوشت قرمز و سفید، برنج و روغن هیچگونه افزایشی نداشته باشد.

رییس اتاق اصناف تهران همچنین متذکر شد: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته به احتمال زیاد شاهد هیچگونه افزایش قیمتی در ماه رمضان نخواهیم بود و بازرسی‌های ما در سراسر کشور در این مدت افزایش خواهد یافت و تمرکز ما بر تخلفات خواهد بود تا مشکلی در حوزه قیمت‌ها ایجاد نشود.

فاضلی ادامه داد: در مورد کالاهایی که در ماه مبارک رمضان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز تاکنون در حوزه زولبیا و بامیه صحبت‌هایی مطرح شده اما در حوزه‌هایی مانند نان هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و افزایش قیمت باید پیش از عملیاتی شدن به اطلاع اتاق اصناف رسیده باشد و پس از آن تایید کمیسیون نظارت را کسب کرده باشد. تاکنون نیز در این خصوص اتفاقی رخ نداده و اگر در حوزه‌ای تصمیم به افزایش قیمت گرفته شده بدون مصوبه اتاق اصناف و کمیسیون مربوطه و غیرقانونی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: