کد خبر: ۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
/جام جهانی فوتبال جوانان/
سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی جوانان می‌گوید تیم ملی ایران می‌تواند در جام جهانی کره جنوبی نتایج خوبی را کسب کند و حتی به دور بعد این رقابت‌ها هم صعود کند.

علی دوستی مهر، درباره آغاز جام جهانی جوانان و حضور تیم‌ ‌ملی ایران در این رقابت‌ها، اظهار کرد: پانزده سال پیش گفتم که استعدادهای ایران می‌توانند جزو برترین های جهان باشند. آسیا برای جوانان ما کوچک است. ما در کشتی، والیبال، فوتبال ساحلی، بسکتبال و ورزشهای داخل سالنی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و استعدادهای خوبی داریم. باید جوانان‌مان را به خودباوری برسانیم و با برنامه‌ریزی و فراهم کردن امکانات و بازی‌های تدارکاتی خوب آنها را مهیای حضور در عرصه های جهانی کنیم.

او ادامه‌ داد: باید استرس از ساق‌های بازیکنان تیم‌ ‌ملی دور شود. تیم‌ ‌ملی جوانان و نوجوانان ما بسیار خوب هستند و این توانایی را دارند که به مرحله بعد جام جهانی صعود کنند. سال‌ها بود که در این رقابت‌ها حاضر نشده بودیم، اما این بار به لطف کادرفنی و بازیکنان خوب این اتفاق رخ داده است.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی جوانان درباره این که آیا کادرفنی تیم‌ ‌ملی فعلی می‌تواند استرس حاکم بر این مسابقات را در بازیکنان از بین ببرد، تاکید کرد: زمانی که تیم‌ ‌ملی به جام جهانی می‌رود باید با تیم‌های آفریقایی، آمریکایی، اروپایی و آسیایی بازی کند. قبل از این مسابقات باید با نمایندگان این قاره‌ها دیدار می‌کردند. لیگ فوتبال ما بسیار خوب شده و بازیکنان چند فصلی است که در لیگ برتر بازی می‌کنند. این تیم بسیار خوب و آینده دار است، اما قبل از مسابقات باید ۱۰ بازی تدارکاتی با نمایندگان آمریکا، اروپا و آفریقا برگزار می‌کردیم تا بازیکنان ما با بازیکنان این تیم‌ها تنه به تنه شوند و بوی عرق آنها به بازیکنان ما بخورد تا ترس و استرسی نداشته باشند.

دوستی مهر در ادامه‌ با اشاره به این که کادرفنی تیم‌ ‌ملی بسیار بادانش هستند، گفت‌: آقای پیروانی و همکارانشان از دانش بسیار خوبی بهره مند هستند. فدراسیون فوتبال هم نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشت و تا جایی که می‌توانست این تیم را آماده مسابقات کرد. به نظرم فدراسیون در حد بضاعت خود عمل کرد. این تیم می‌تواند نتایج خوبی را کسب کند و به مرحله بعدی صعود کند. البته باید فشار را از روی تیم‌ ‌ملی برداریم و آنها را آزاد بگذاریم تا با فراغ بال بتوانند بازی کنند و اگر توانستند به دور بعد هم صعود کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی دانش‌آموزی ایران درباره وضعیت تیمش نیز گفت‌: امشب (شنبه) عازم چک می شویم. تمام هدف فدراسیون دانش‌آموزی در تمام زمینه‌ها پشتوانه سازی برای تیم‌های ‌ملی است. شرایطمان بد نیست و طبق اساسنامه ۶۰ درصد از تیم‌ ‌ملی را بازیکنان هرمزگانی تشکیل می‌دهند که قهرمان مسابقات کشوری شده‌اند و ۴۰ درصد از بازیکنان هم از سایر نقاط کشور به تیم‌ ‌ملی آمده‌اند.

او ‌اضافه کرد: هدف اساسنامه بها دادن به استان‌های مختلف است. همان طور که جام جهانی رده‌های پایه را به کشورهایی می‌دهند که از نظر امکانات شاید به اندازه کشورهای بزرگ جهان نباشند. تلاش ما پشتوانه سازی برای تیم‌های ‌ملی است و تمام تلاشمان بر این است که در مسابقات جام جهانی در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: