کد خبر: ۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
سرمربی تیم والیبال گوهر کویر از انتخاب مربیان تیمها بر اساس روابط ابراز نارضایتی کرد.
نائینی: مربیان تیمهای والیبال نباید بر اساس روابط انتخاب شوند

اصغر نایینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هدایت تیم های باشگاهی توسط مربیان حرفه ای را عامل اصلی پیشرفت تیم ملی عنوان کرد و افزود: "متاسفانه در والیبال ما به دلیل اینکه کمیته مربیان وجود ندارد مربیان بر اساس رابطه انتخاب می شوند و همین امر سبب می‌شود تا بازیکنان در دوران تمرینات و مسابقات فشار لازم را متحمل نشوند، در نتیجه نقاط ضعف بازیکنان بر طرف نمی‌شود و این امر سبب می شود تا به صورت مقطعی و شانسی، شاهد موفقیت تیم ملی شویم."

وی به دوره حضور ولاسکو در تیم ملی اشاره می کند که جرقه ای زده می شود و سپس کواچ هدایت را به دست می گیرد و نتیجه ای کوتاه می گیریم و در دور بعد نتیجه‌ای نمی گیریم.

کاپیتان اسبق تیم ملی که سابقه 25 سال بازی را در کارنامه خود دارد با بیان اینکه خوب بر شرایط موجود واقف است و می داند که بازیکنان چه سوءاستفاده هایی می کنند، تصریح کرد: "چون رابطه حاکم است هرکسی می تواند مربی تیم باشگاهی شود. بازیکنان حرفه ای هم کاملا نسبت به این افراد شناخت دارند، در نتیجه آنطور که باید در طول سال تمرین نمی کنند و فقط چند بازی آخر را برای بستن قرار داد در سال آینده خوب بازی می کنند."

ناهنجاری ها و درگیری های لیگ از نگاه نایینی ضعف بزرگی است و بیان کرد: "شاید سرمربیِ حرفه ای برای تیم انتخاب شود ولی چون کادر فنیِ ضعیف با توجه به روابط گزینش می شود همین امر سبب می شود نتوانند تیم و بازیکنان را اداره کنند. اگر این نکته برطرف شود لیگ بهتری خواهیم داشت."

وی حضور کواچ در تیم ملی را مثال زد و افزود: "کواچ مربی خوبی بود ولی عده ای بیان کردند کادر فنی ضعیفی داشت، همین مشکل را هم باید در باشگاه‌ها برطرف کنیم تا در تیم ملی شاهد نتیجه ی آن باشیم. هدایت تیم توسط کادر فنی توانا، قوی و مسلط بر بازیکنان خیلی مهم است. در حال حاضر بازیکنان حرفه ای هستند و یادگیری مربیگری ظرف مدت شش ماه از طریق اینترنت امکان پذیر است پس ملاک انتخاب مربی داشتن کارت مربیگری نیست."

سرمربی تیم گوهر کویر به این موضوع اشاره کرد سازمانی که هزینه تیم را برای ورود به لیگ تامین می کند کارمند خود را که دارای کارت مربیگری است به عنوان سرمربی تیم انتخاب می کند.

نایینی شرایط ورود تیم ها به لیگ برتر را یکی دیگر از نقاط ضعف لیگ دانست و ادامه داد: "بعضی از تیم ها به صورت سفارشی وارد لیگ برتر می شوند. باید آیین نامه ای وجود داشته باشد مبنی بر این که تیم ها حتما در دسته یک شرکت کرده باشند و بعد وارد لیگ برتر شوند، حتی اگر تعداد تیم ها به 8 تا ده تیم کاهش یابد. اگر می خواهیم لیگ حرفه ای داشته باشیم به ورود تیمها بر اساس روابط هم باید رسیدگی شود و آماتور برخورد نکنیم و تیمی مانند" سرمایه " با پول وارد لیگ برتر نشود.

وی ادامه داد: " با این شرایط لیگ نمی تواند به تیم ملی کمک کند مگر اینکه باشگاه ها از پایه حرفه ای باشند. حتی مدیران باشگاه هم نقش دارند، در حالی که اکثر مدیران غیر حرفه ای هستند. اگر مدیران، سرپرست ها و مربیان تیم ها حرفه ای باشند لیگ می تواند بر روی تیم ملی تاثیر گذار باشد."

تقسیم شدن بازیکنان ملی پوش در تیم های مختلف نکته ی مثبت لیگ از نظر نایینی است و ادامه داد: " اولین سال بود که ملی پوشان در تیم ها تقسیم شدند، البته به غیر از دو الی سه تیم که دیر بسته شدند و بازیکنانِ به نام ندارند مانند زاهدان و گنبد. تقریبا بقیه تیم ها از کیفیت خوبی برخوردار بودند و زودتر شروع کرده بودند. اگر این امکان وجود داشته باشد که وضعیت مالی تیم ها برابر شود شاهد لیگ با کیفیت تر خواهیم بود، نه اینکه یک تیم با 12 میلیارد و یک تیم با 500 میلیون تومان در لیگ حضور یابند."

وی در ادامه گفت: "تقسیم بازیکنان در تیم های مختلف باعث شده پلی آف در حال حاضر از حساسیت بالایی برخوردار باشد. هنوز مشخص نیست کدام تیم قهرمان می‌شود که این نشان دهنده ی کیفیت بالای لیگ جاری است."

پیش بینی قهرمان لیگ برای نایینی کار دشواری است و او تصریح می کند: "هر تیمی که درصد خطاهایش در بازی های حساس و در گیم های آخر در پلی اف کمتر باشد می تواند قهرمان شود. این بستگی به ضریب هوش و توانایی بازیکنان دارد."

از نگاه نائینی، شهرام محمودی از تیم بانک سرمایه، ورمیلیو پاسور ایتالیایی تیم پیکان و احسن الله شیرکوند لیبرو متین ورامین بهترین بازیکنان لیگ و رسول آقچلی پشت خط زن تیم گنبد، پدیده ی لیگ هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: