کد خبر: ۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
روحانی در پاسخ به درخواست‌های رفع حصر:
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سوال‌ها و درخواست‌های هواداران خود مبنی بر رفع حصر تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال 88 اظهار کرد: بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد، اما بعضی کارها با رای بالاتر از 51 درصد کارساز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در سالن ورزشی شهید شریفی تبریز در جمع هواداران خود اظهار کرد: روز جمعه می خواهیم فردی را انتخاب کنیم که با یک تصمیم او جان میلیون ها انسان می تواند به خطر بیفتد و با یک تصمیم او حیات میلیون ها اسلام حفظ می شود.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی خود در سال 92 خاطر نشان کرد: من در سال 92 به آذربایجان شرقی و غربی قول دادم که اگر رئیس جمهور شوم در نخستین جلسه دولت اولین تصمیم من راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و امروز می گویم که اگر این تصمیم اجرا نمی شد امروز در آذربایجان های شرقی و غربی با شرایط جدیدی روبرو بودیم و دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود، طوفان نمک نیز همه منطقه را فراگرفته بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با خشکی دریاچه ارومیه نه تنها کشاورزی در منطقه از بین می رفت، بلکه مردم ناچار به مهاجرت بودند گفت: یک تصمیم دولت توانست سرنوشت 14 میلیون نفر در غرب کشور را نجات دهد.

روحانی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: از ابتدای سال 92 تمام سرمایه داران داخلی و خارجی که می خواستند برای سرمایه گذاری به آذربایجان بیایند منتظر بودند تا ببینند آیا برجام تحقق می یابد و تحریم ها شکسته می شود یا خیر. آنها همچنین منتظر بودند ببینند آیا دریاچه ارومیه می ماند یا از بین می رود.

وی با بیان اینکه اگر دریاچه ارومیه در وضعیت سابق خود بود روز به روز به سمت خشکسالی مطلق حرکت می کرد، افزود: اگر شرایط به صورت قبل بود تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی ناچار بودند تمام بساط خود را از این منطقه جمع کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه روز جمعه برای ایران پای صندوق های رای می رویم گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم که خراب کرده ایم را در انباری قرار داده اند تا اگر دولت تغییر کرد دوباره دیوارهای تحریم را بسازند اما ما طرفدار پل هستیم.

روحانی با اشاره به انتخابات اخیر به عنوان پایتخت گردشگردی جهان اسلام در سال 2018 تاکید کرد: ما تصمیم گرفته و عهد بسته ایم که تبریز را در بلندتر از همیشه در تاریخ بنویسیم. در همین راستا نیز امروز صدها طرح و برنامه در این شهر اجرا می شود تا تبریز سال آینده پایتخت گردشگری جهان اسلام شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز به جای اینکه به فکر این باشند که چه زمانی قطعنامه جدید تحریمی علیه کشور تصویب می شود، به فکر ایجاد گشایش های جدید در زندگی خود هستند، به وضعیت امنیتی کشور و سال های اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ملت ایران سایه جنگ را از سر کشور برداشت و این سخن دقیقی بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه مردم روز جمعه فردی را انتخاب می کنند که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند،‌ تصریح کرد: به خدای احد و واحد قسم می خورم که روحانی یک ذره هوس برای ریاست نداشته باشد و آنچه که من می خواهم آن است که جان و آبرویم را فدای مردم کنم.

روحانی با بیان اینکه ما ایرانی بزرگ و معتدل داریم که می توانیم قدرت آن را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بکشیم خاطر نشان کرد: روحانی مرد شعار نبود و مرتبا به دنیا فحاشی نمی کرد. او در این سه و نیم سال  در مقام عمل قدرت ایران و سلاح های راهبردی ایران را به بیش از آنچه که در سال قبل بود رساند.

وی با تاکید بر اینکه با قدرتمندم گفتن کشور قدرتمند نمی شود اظهار کرد: برخی بازار نفتی و گازی ما را در اختیار دیگران گذاشتند و بعد اظهار قدرت کردند. آنها رفتند در مذاکرات نشستند،‌بیانیه خواندند و سخنرانی فرمودند و تحریم جدید گرفتند و برگشتند، اما این دولت مرد میدان کارزار دیپلماسی را به درستی انتخاب کرد.

روحانی با بیان اینکه آنها شعار انقلابی می دادند اما در سال آخر خود، 6 میلیون تن گندم برای نان مردم وارد کردند، خاطر نشان کرد: ما در سال قبل توانستیم 3 میلیون تن گندم اضافه خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت های خود با اشاره به وعده ها و اظهارات برخی از رقبای انتخاباتی خود تاکید کرد: کسانی می توانند از آینده ایران حرف بزنند که گذشته آنها درخشان باشد. هر کسی وعده ای می دهد مردم باید از او شاهد بخواهند و کارنامه افراد نیز شاهد آنهاست.
در ادامه سخنرانی حسن روحانی در جمع هواداران آذری زبان خود،‌ حامیان او مکررا با سر دادن شعارهایی خواستار رفع حصر از تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال 88 شدند که در پاسخ به این مطالبه و شعار وی اظهار کرد: من در خرداد 92 به مردم قول دادم و گفتم که گره پرونده هسته ای را باز و دیوار تحریم‌های آن را خراب و روابط و تعامل با جهان را بهتر خواهم کرد. من گفتم گام‌هایی در اقتصاد،‌کشاورزی و بهداشت و درمان بر خواهم داشت و شرایط بهتری ایجاد خواهم کرد، اما بازوی من قدرت بعضی چیزها را نداشت.

وی افزود: بعضی کارها  وجود دارد که با رای 51 درصد انجام نمی شود،‌اما رای بالاتر کارساز خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که چرا عده ای این روزها علیه روحانی و دولت او تهمت می زنند و صدا و سیما نیز ضد دولت حرکت می کند،‌ تاکید کرد: یک راه بیشتر وجود ندارد و آن نیز آمدن پای صندوق های رای با امید همه مردم است. در همین راستا درخواست من از همه مردم این است که روز جمعه به همراه 11 نفر دیگر پای صندوق های رای بیایند.

روحانی تاکید کرد: اگر همه پای صندوق های رای بیایند من دربسته و سربسته قول می دهم آنچه که می خواهید شدنی است.  ما می توانیم با وحدت،‌ اتحاد، همبستگی و آرامش و با کمک از رهبر عزیز و فرهیخته که من حاضرم ده ها بار دستان ایشان را برای برخی امور ببوسم مشکلاتمان را حل کنیم، اما شرط این اتفاق آن است که روز جمعه هر فردی به همراه 11 نفر دیگر پای صندوق های رای بیاید.

به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز حداقل نیمی از عهد و پیمانی که در خرداد 92 با مردم بسته بودم را انجام دادم، اظهار کرد: بیش از 50 درصد عهد و پیمانی که در خرداد 92 بستم مربوط به دولت دوازدهم خواهد بود. ما با هم پیمان بسته‌ایم و باید تصمیم بگیریم که به عقب برنمی‌گردیم.

روحانی با بیان اینکه برخی از کاندیداها رویشان نمی شود که بگویند طرح و برنامه شان همان طرح و برنامه 8 سال قبل است، تصریح کرد: من به آن عزیزان می گویم که با پمپاژ پول اوضاع کشور درست نمی شود.

روحانی در ادمه با بیان اینکه یکی از اقداماتی که متاسفانه در دولت یازدهم موفق نشدم برای آن کاری بکنم، ‌اظهار کرد: برخی به دروغ مطالبی درباره سند 2030 مطرح می کنند در حالی که دولت در آن سند نوشته است که در چارچوب قوانین و فرهنگ ایرانی و اسلامی آن را اجرا می کند. این دروغگویان آنقدر پررو شده اند که می توانند حتی گزارشی دروغ به محضر مقام معظم رهبری بفرستند.

وی تصریح کرد: من به مردم و رهبری انقلاب اعلام می کنم و اطمینان می دهم که اگر ما انقلابی هستیم، انقلابی سال 40 هستیم نه انقلابی امروز. اگر عده ای تازه بسیجی شده اند من بسیجی سال 57 هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه اخلاق،‌ راستگویی،‌صداقت و آرامش و همچنین در کنار هم بودن اهدافی است که روز جمعه برای تحقق آنها پای صندوق های رای می رویم، اظهار کرد: روز جمعه پای صندوق های رای می رویم تا بر اصلاحات، اعتدال، اخلاق، صداقت، اصولگرایی بدون ریا و سیدمحمد خاتمی سلام کنیم.

روحانی سخنانش را با این جمله که ۲۹ اردی بهشت بار دیگر ۲ خرداد ۷۶ را تکرار می‌کنیم به پایان رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: