کد خبر: ۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
فشار اقتصادی شهرداری تهران بر شهروندان بر خلاف وعده‌های انتخاباتی قالیباف
درحالی‌که شهردار تهران این‌روزها سرگرم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری است و «حمایت از اقشار ضعیف جامعه» ترجیع‌بند شعارهایش شده، برخی اسناد از عملکرد نهاد تحت مدیریت وی نشان می‌دهد او چندان هم با اقشار به قول خودش 96 درصدی مهربان نبوده است.

قلم نیوز: درحالی‌که شهردار تهران این‌روزها سرگرم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری است و «حمایت از اقشار ضعیف جامعه» ترجیع‌بند شعارهایش شده، برخی اسناد از عملکرد نهاد تحت مدیریت وی نشان می‌دهد او چندان هم با اقشار به قول خودش 96 درصدی مهربان نبوده است.

به گزارش قلم نیوز به نقل از مجله مهرگان نو، در یکی از آخرین اقدامات شهرداری که در میان هیاهوی اخبار انتخابات ریاست جمهوری دیده نشده است، افزایش شگفت‌انگیز نرخ‌های عوارض نوسازی و پسماند در سال جاری است که هزینه‌های قابل توجهی را به شهروندان تهرانی تحمیل کرده است. در نامه‌ای خطاب به شهردار تهران که یک نسخه از آن در اختیار مجله «مهرگان‌نو» قرار گرفته است، دبیر شورایاری شهرک آپادانا تهران اعتراض خود را به این افزایش اعلام کرده است.

افزایش شگفت‌انگیز نرخ‌های عوارض نوسازی و پسماند در سال جاری

نکته قابل توجه در این نامه این است که شهرک آپادانا به دلیل تبعیت از قانون شهرک‌ها از خدمات عمومی شهری محروم است و مانند محلات و مناطق شهرداری از خدمات مدیریت شهری استفاده نمی‌کند با این حال افزایش 79.62 درصدی در صورتحساب عوارض نوسازی و 46.51 درصدی خدمات پسماند در این شهرک که عمده ساکنانش بازنشستگان کشوری و لشکری هستند، زندگی را بر آنان سخت کرده است.

حال پرسش اینجاست، چگونه در زمانی‌که طبق تمام آمارهای رسمی تورم کشور نسبت به ادوار و سال‌های گذشته کاهش داشته است، چنین افزایشی در نرخ عوارض نوسازی و پسماند یک شهرک در تهران افزایش یافته است؟ سوال دیگر این است که شهردار تهران که شعار «مبارزه با فساد» و «عدالت» را مطرح می‌کند، این افزایش را به طور یکسان در تمام مناطق اعمال نکرده است؟ به عنوان نمونه در منطقه 2 شهرداری تهران که از مناطق مرفه‌نشین و تقریبا برخوردار تهران است این افزایش 22 درصد بوده است؟



منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: