کد خبر: ۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات پیرامون کشور را دفع می‌کند.
 علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، روز پنجشنبه 14 اردیبهشت، در جشن بزرگ اعیاد شعبانیه روستای انجیله اظهار کرد: به این منطقه می توان به عنوان منطقه ای مناسب گردشگری نگاه شود تا سبب ایجاد توسعه و اشتغال برای مردم شود که در این زمینه اگر طرح هایی ارائه شود. منجر به آبادانی منطقه خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آغوش باز برای استقبال از سرمایه گذاران در استان قم وجود دارد، زیرا لازم است از مهاجرت فراوان روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی افزود: تمام تلاش کشور بر این است که زمینه کارآفرینی ایجاد شود و مقام معظم رهبری نیز در ایجاد زمینه اشتغال تاکید دارند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان خطاب به مردم گفت: انتخابات را جدی بگیرید و تلاش کنید تا انتخاباتی پرشور برگزار شود، زیرا یک رکن واقعی در جمهوری اسلامی ایران انتخابات است و هر چه حضور مردم پررنگ تر باشد، سرنوشت کشور نیز بهتر رقم می خورد.

لاریجانی ادامه داد: انتخابات ایران زیر دوربین های فراوانی قرار گرفته، زیرا همگان به دنبال این هستند که نقش مردم ایران در تعیین سرنوشت خود را با توجه به ناآرامی های منطقه مشاهده کنند.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور لازم است و سبب می شود، پایداری امنیتی کشور ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه کمتر حکومت دموکراتیکی وجود دارد و اغلب سلطنتی هستند، گفت: کشورهای بزرگ با توجه به این شرایط توجه ویژه ای به حضور مردم ایران در انتخابات دارند، زیرا حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات را از کشور دفع می کند.

روستاها بر اساس برنامه ششم باید به مراکز تولیدی تبدیل شوند

علی لاریجانی همچنین در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای دهستان قاهان قم گفت: از سال ها پیش دغدغه گازرسانی به دهستان قاهان وجود داشت ولی به دلیل فاصله طولانی این منطقه با شهر که هزینه های بالایی را ایجاد می کرد، با توجه به منابع مالی محدود، امکان گازرسانی وجود نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت این موضوع کمبود منابع عمرانی بود، خوشبختانه بعد از بررسی ها مقرر شد تا پروژه گازرسانی به اعتبار 26 میلیارد تومان انجام شود که البته حدود 3 میلیارد آن را مردم و مابقی را دولت پرداخت می کند.

لاریجانی با بیان اینکه این پروژه نمونه ای از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای آبادانی کشور است، گفت: همیشه نگرانم که خدمات جمهوری اسلامی ایران که در این چهار دهه انجام شده در افکار عمومی معرفی نشود، باید توجه داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای آبادانی روستاها اقدامات فراوانی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد عدالتخواهانه جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی برای بودجه سلامت سهم سنگینی کنار گذاشته شده است تا برای مردم آرامشی مناسب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال، آمارهایی از خدمات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران بیان کردند که افتخارآمیز بود، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه، برنامه ای جامع است که در همه زمینه ها چشم اندازها را مشخص کرده و دولت آینده نیز باید در چارچوب این برنامه ها فعالیت کند.

لاریجانی افزود: اگر با همدلی فعالیت شود فضای کشور تغییر می یابد و زمینه برای کار و تلاش مهیا می شود. همچنین امکان سرمایه گذاری سهم آبادانی نیز افزایش می یابد و انگیزه مردم نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه پنجساله ششم به وضعیت روستاها تمرکز شده تا از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار شوند، گفت: امکانات خوبی در روستاها وجود دارد، ولی علی‌رغم آن شاهد مهاجرت ها از روستاها به شهرها هستیم، زیرا درآمدی ندارند، به همین جهت در برنامه ششم، روستاها به عنوان مراکز تولیدی دیده شده اند.

وی افزود: در استان قم کار اختصاصی صورت گرفته تا سرمایه گذاری در روستاها توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بانک ها انجام شود و زمینه کار و تلاش به این صورت مهیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان گفت: به فکر کارآفرینی باشید و ما نیز کمک می کنیم تا شما امکان تولید را به دست آورید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: