کد خبر: ۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
دومین اکسپوی هنرستان تجسمی پسران با عنوان «پیچ شمیران» از ششم تا ۲۶ اسفندماه در هنرستان تجسمی پسران برگزار می شود.
برپایی دومین اکسپوی پیچ شمیران با آثار بزرگان تجسمی

دومین اکسپوی هنرستان تجسمی پسران با عنوان «پیچ شمیران» از ششم تا ۲۶ اسفندماه در هنرستان تجسمی پسران برگزار می شود که احسان آقایی نمایشگاه گردانی این اکسپو را برعهده دارد.

احمد رویایی مدیر هنرستان تجسمی پسران درباره سابقه برگزاری اکسپور در این هنرستان گفت: نخستین اکسپو هنرستان در سال ۱۳۸۹ با آثار دانش‎آموختگان، فارغ‎التحصیلان و استادان هنرستان پسران در نگارخانه شریف آبادی هنرستان برگزار شد که در این اکسپو صد اثر هنری از ۴۰ هنرمند برای فروش ارایه شد. در برگزاری این اکسپو پنج گالری و مجله گرافیک با ما
همکاری داشتند و آثاری از محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری در آن به فروش گذاشته شد. البته فروش اکسپوی اول ما چندان خوب نبود اما  از نمایشگاه استقبال خوبی شد.

رویایی درباره دلایل برگزاری اکسپو پیچ شمیران گفت: ما در هنرستان مجبوریم از بخشی از هنرآموزان که شرایط مالی مناسبی دارند شهریه دریافت کنیم تا بتوانیم خدمات آموزشی خود را به هنرآموزان با استعدادی که توان مالی خوبی ندارند ارایه کنیم و این اکسپو را با هدف تامین بخشی هزینه های جاری هنرستان و کمک به هنرجویانی که توان تامین هزینه های خود را ندارند
برگزار می کنیم.

احسان آقایی نمایشگاه گردان اکسپو «پیچ شمیران» نیز در این زمینه گفت: از میان فارغ‌‏التحصیلان و هنرآموزان هنرستان، پس از بررسی آثار بیش از ۳۰۰ هنرمند، ۱۵۰ هنرمند برای حضور در اکسپو انتخاب شدند. هر هنرمند در این اکسپو دو اثر دارد که به دلیل کمبود فضا از هر هنرمند یک اثر روی دیوار رفته است.

وی افزود: هدف‌‏گذاری ما این بود که کارها زیر سه میلیون تومان قیمت داشته باشند به همین دلیل هنرمندانی که آثار گران‌قیمتی دارند در این اکسپو شرکت نکردند هرچند بعضی هنرمندان مثل پرویز تناولی یک اثر به هنرستان اهدا کردند. هنرمندان دیگر نیز ۴۰ درصد فروش آثار خود را به هنرستان اختصاص خواهند داد.

معاون هنری هنرستان تجسمی پسران افزود: از هنرمندانی چون پرویز تناولی، صادق تبریزی، منوچهر معتبر، احمد وکیلی، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، علیرضا آدم بکان، حافظ میرآفتابی، کاوه نجم‌‏آبادی و اکبر نیکان‌پور در کنار هنرآموزان و فارغ‏‌التحصیلان آثاری در این اکسپو حضور دارد.

آقایی با بیان اینکه این اکسپو به دلیل عدم حمایت از هنرستان و با هدف جذب کمک‌هایی برای این نهاد هنری برگزار می‎شود افزود: در این اکسپو پنج مجسمه، شش اثر نگارگری و باقی آثار، نقاشی هستند. قیمت آثار از ۳۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است. اثر تناولی پنج میلیون تومان قیمت دارد و از مجموعه‌کارهای چاپی  او به شمار می روند.

رویایی در پایان عنوان کرد: در صورت اقبال این اکسپو، از سال آتی هر شش ماه یک بار این اکسپو برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد در مکان دیگری شاهد برگزاری این رویداد هنری خواهیم بود.

اکسپوی هنرستان هنرهای تجسمی پسران از ششم تا ۲۶ اسفند ماه در هنرستان تجسمی پسران برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: