کد خبر: ۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
منابع خبری از آغاز شمارش آرای همه‌پرسی ترکیه درباره اعمال تغییراتی در قانون اساسی این کشور خبر دادند.
 بر اساس گزارش‌ شبکه خبری تی.آر.تی، فرایند شمارش آرا در استان‌های شرقی ترکیه با پایان رأی‌گیری و بسته شدن مراکز رأی آغاز شده است.

مردم ترکیه روز یکشنبه برای شرکت در رفراندوم قانون اساسی پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا با رای خود مشخص کنند که آیا با تغییرات مورد نظر اردوغان که موجب خواهد شد قدرت او به مراتب افزایش یابد، موافق هستند یا خیر.

نتایج این همه‌پرسی به تدریج منتشر می‌شود.

خبرگزاری آنادولو درباره آخرین نتایج این همه‌پرسی گزارش داد، نتایج حاصل از شمارش ۹۸.۸۲ درصد آرا نشان می‌دهد، ۵۱.۳۴ درصد شرکت‌کنندگان به اصلاحات قانون اساسی «آری» و ۴۸.۶۶ «نه» گفته‌اند. میزان مشارکت در این همه‌پرسی نیز حدود ۷۶ درصد اعلام شده است.

این در حالی است که یک مقام مسئول در ترکیه گفته که آماری که توسط خبرگزاری آنادولو درباره صندوق‌های شمارش شده اعلام می‌شود، بیشتر از آمار رسمی است. بر اساس آمار رسمی اعلام شده به برخی خبرنگاران، نتایج حاصل از شمارش ۶۰ درصد آرا نشان می‌دهد، ۵۳.۹۸ درصد شرکت‌کنندگان به اصلاحات قانون اساسی «آری» و ۴۶.۰۲ «نه» گفته‌اند.

ناظران احتمال می‌دهند که با پیروزی حزب حاکم و رأی مثبت برای تغییرات قانون اساسی، اردوغان تا سال ۲۰۲۹ رییس‌جمهوری ترکیه باقی بماند.

با پایان یافتن برگزاری رفراندوم، تدابیر شدید امنیتی در میدان تقسیم اتخاذ شده است.

در همین حال، تلویزیون ترکیه رسما از پیروزی رأی «آری» در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی خبر داد. حامیان اردوغان نیز در خیابان‌ها و دفاتر حزب عدالت و توسعه اقدام به برگزاری جشن کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: