کد خبر: ۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
کمتر از 44 ساعت دیگر به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم باقی مانده است تا ساکنان جدید بهارستان در یک انتخاباتی پرشور مشخص و راهی خانه ملت شوند.
خیز هنرمندان برای انتخاب میزبانان بهارستان

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این ساعت پایانی مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی، نامزدهای جناح های مختلف از آخرین توان خود برای معرفی کردن توانایی هایشان در خدمت رسانی به مردم بهره گرفته اند. اما در این بین نقش نخبگان به عنوان افرادی از جامعه که یا با نامزد شدن در انتخابات و یا حمایت از نامزدهایی خاص، نقشی کلیدی در انتخابات را ایفا می کنند، نیز داغ است.
امسال به مانند ادوار گذشته نخبگان جامعه به ویژه هنرمندان با فراگیر شدن شبکه های مجازی از این ظرفیت برای دعوت مردم به حضور در انتخابات استفاده کرده اند و با نوشتن متن ها و عکس های مختلف علاوه بر تاکید بر حضور خود در انتخابات از مردم نیز برای مشارکت در این عرصه دعوت کرده اند.
بدون شک حضور هنرمندان به عنوان افراد محبوب جامعه، به شور و حضور مردم در انتخابات خواهد افزود، به همین دلیل بسیاری از هنرمندان سرشناس کشور رسماً اعلام کرده اند که در انتخابات پیش رو شرکت می کنند و از مردم نیز تقاضا کردند تا در این انتخابات حضور فعال داشته باشند تا سرنوشت خود را تعیین کنند.
البته امسال هنرمندان علاوه بر حضور فعال در فضای مجازی برای دعوت مردم به انتخابات، نامزدهایی نیز از میان خود برای حضور در مجلس معرفی کرده اند. 
اما در میان هنرمندان کسانی که تا کنون به صورت آشکار حمایت خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرده اند، می توان به نام هایی چون حمید فرخ نژاد، کیومرث پور احمد، ترانه علیدوستی، رخشان بنی اعتماد، حسین پاکدل، مهناز افشار، لیلی رشیدی، الهام کردا، امیر جعفری، ریما رامین فر، آزاده صمدی، پیمان قاسم خانی، امیر مهدی ژوله، رضا کیانیان ، بهاران بنی احمدی و باران کوثری اشاره کرد، که در ادامه به برخی از نوشته های این هنرمندان در فضای مجازی اشاره خواهد شد.
*ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی که این روزها با بازی در سریال نمایش خانگی شهرزاد مهمان خانه های مردم است، در صفحه اینستا گرامش در حمایت از اصلاح طلبان، لیست رای به این ائتلاف را منتشر کرد.
*کیومرث پوراحمد 
کیومرث پوراحمد که امسال با فیلم سینمایی «کفش هایم کو؟» در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشت نیز با انتشار عکسی؛ در حمایت از کمپین دو میلیون رای نوشته است: برای اینکه روز و روزگاری بهتری داشته باشیم، یک بار راه خشونت را رفتیم، به ترکستان بود، الان هم که سوریه و لیبی و... پیش چشمان مان است به گمانم فقط یک راه می ماند همین، صندوق رای.
*مهناز افشار
مهناز افشار بازیگر سینما نیز در تویتر خود با حمایت از لیست یک جناح سیاسی نوشت؛ با تمام آنچه که مشخص است و من می دانم بهتر است که من به لیست اصلاح طلبان رای دهم و امیدوارم آنچه که نباید، نشود.
*حسین پاکدل
حسین پاکدل مجری سال های دور سیما که این روزها گاهی با کارگردانی یک نمایش به صحنه تئاتر می آید در صفحه شخصی اش با حمایت از یک جناح سیاسی حضور خود در انتخابات را تاثیر گذار عنوان کرده و نوشته؛ حضور ما تاثیر دارد بسیار هم تاثیر دارد. نمی شود بی تفاوت باشیم و بی حضور و بعد متوقع باشیم و معترض.
*الهام کردا
الهام کردا که با سریال «تعبیر وارونه یک رویا» بیش از بیش در میان مردم شناخته شد نیز در صفحه شخصی اش نوشته؛ با اعتماد به لیست اصلاح طلبان رای می دهم. 
*رضا کیانیان 
رضا کیانیان امسال با بازی درخشان در نقش یک پیرمرد آلزایمری بار دیگر قدرت بازیگری خود را به نمایش گذاشت نیز درباره انتخابات اظهار نظر کرده و نوشته است؛ دستاورد امروز ما نتیجه انتخاب دیروزمان است. کسی را مقصر ندانیم. با وجود همه زیر و بم های اجتماعی و دوز و کلک هایی که می شناسیم، رای ما تاثیرگذار است.
*حمید فرخ نژاد 
حمید فرخ نژاد که امسال به عنوان داور بخش نگاه نو در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشت در یادداشتی نوشته؛ تعقل و خردورزی و پرهیز از افراطی گری نیاز مبرم جامعه امروز ماست. حرکت در دایره قانون و احترام گذاشتن به قواعد بازی در سیاست و دوری از خودسری ها در همه جوانب از اموری است که دیگر نمی توان در حد شعار به آن بسنده کرد. رعایت این موارد دیگر تعارف نیست. از واجباتی است که عدول از آن در دنیای متشنج اطراف ما و با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفتیم منجر به فاجعه می شود. همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم اگر می خواهیمژ به سرنوشت همسایگان مان دچار نشویم. مجلس قلب قانون گذاری کشور است.
* رخشان بنی اعتماد
رخشان بنی اعتماد کارگردان باسابقه سینمای ایران نیز با انتشار پیام صوتی در فضای مجازی خود گفته؛ ما رای می دهیم چون هستیم، با شرکت در انتخابات مانع می شویم نمایندگان غیرواقعی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند رای دادن ما نه گفتن به انحصارطلبی است و از نمایندگان واقعی زنان حمایت می کنیم. هر رای نماد مطالبات پاسخ نگرفته ملت است.
هنگامه قاضیانی، بهاره رهنما، امیر جعفری، بهاران بنی احمدی، آزاده صمدی و لیلی رشیدی بازیگر نیز با انتشار تصاویری از خود نوشتند که؛ من با اعتماد رای می دهم. 
همچنین هنرمندان پیشکسوتی چون داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، داود رشیدی، پرویز پرستویی، احترام برومند، عزت الله انتظامی و... در گفت و گو با خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف از حضور خود در انتخابات خبر داده اند و از مردم نیز دعوت کرده اند تا در تعیین سرنوشت خود با حضور در انتخابات، دخالت کند. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: