کد خبر: ۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
اخبار کوتاه؛
«یوهان اشنایدر امان» رییس جمهوری کشور سوئیس هفته آینده در دانشگاه تهران سخنرانی می کند.
محوریت سخنرانی رییس جمهوری سوئیس در دانشگاه تهران در زمینه درس هایی از مدل اقتصادی خواهد بود.
این سخنرانی روز یکشنبه (9 اسفند ماه) از ساعت 10 تا 11.30صبح در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار می شود.
پیشتر قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، از امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های معتبر سوئیس با مراکز علمی و دانشگاهی ایران طی روزهای آینده خبر داده بود.
حسین سالارآملی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار کرد: یک هیات بلند پایه سوئیسی به همراه رییس جمهوری این کشور هفته آینده برای توسعه روابط عالی به ویژه در زمینه های علمی و فناوری وارد تهران خواهند شد. 
وی گفت: این گروه شامل روسای وزارت علوم و مراکز علمی معتبر سوئیس برای بحث و بررسی ارتباطات و نحوه همکاری با دانشگاه های کشور طی هفته آینده به جمهوری اسلامی سفر خواهند کرد. 
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: همفکری، بحث و بررسی درمورد چگونگی تعاملات دانشگاهی ایران با کشور سوئیس از جمله محورهای اصلی این سفر خواهد بود. 
وی ادامه داد: طی این دیدار تفاهم نامه ای نیز مابین بزرگترین دانشگاه های سوئیس و دانشگاه های ایران همچون صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و تهران امضا خواهد شد. 
سالارآملی یادآور شد: محور عمده این تفاهم نامه درمورد تبادل استاد و دانشجو و همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی و تبادل فناوری خواهد بود. 

** گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه ها برگزار می شود
بیست و نهمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.
بیست و نهمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.
مراکز مشاوره هماهنگی های لازم در خصوص شرکت در گردهمایی را با مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت انجام خواهند داد.

** امشب آخرین فرصت ثبت نام آزمون ارشد 95
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امشب آخرین فرصت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 95 است.
حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 95 به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 95 و افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند، برقرار شده است.
وی گفت: از روز سوم اسفند ماه تا کنون 23 هزار و 976 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که با توجه به آمار 700 هزار و 66 داوطلب قبلی در مجموع تاکنون 724 هزار و 42 نفر در این آزمون شرکت کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان تا ساعت 24 امشب (5 اسفند ماه) فرصت دارند در آزمون ثبت نام کنند.
توکلی یادآور شد: فرصت اول ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال 95 در روزهای 16 تا 25 آذرماه انجام شده و 700 هزار و 66 نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 366 هزار و 485 نفر زن و 333 هزار و 580 نفر مرد بودند.
آزمون کارشناسی ارشد سال 95در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه 95 برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: