کد خبر: ۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
اعتراض عضو شورای شهر به «سنگ فرش کردن» بی مورد چهارراه های پایتخت
ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر تهران همزمان با انجام پروژه «سنگ فرش کردن» خیابان های اطراف بازار نارضایتی و شکایت اکثر شهروندان تهرانی را به دنبال دارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران سنگ فرش کردن سه چهارراه پایتخت را غیرضرور دانست و گفت: در شرایط سخت اقتصادی فعلی باید پروژه‌های اولویت دار اجرایی می‌شد.

محمد حقانی در حاشیه بازدید از پروژه سنگ فرش کردن سه چهارراه مخبر الدوله، سیروس و سرچشمه که در راستای آرام سازی جریان ترافیک از سوی شهرداری منطقه 12 در حال انجام است، با بیان اینکه اجرای این پروژه در شرایط فعلی شهرداری تهران لزومی نداشت گفت: جای سوال است که انجام این طرح با توجه به مشکلات مالی شهرداری و هزینه تمام شده پروژه، چه لزومی داشته است و چقدر در ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه تاثیرگذار بوده است؟

وی با بیان اینکه در همه طرح‌های شهری باید اولویت و ضرورت مشخص شود، گفت: جای سوال است آیا اجرای طرح سنگ فرش کردن سه چهارراه اولویت داشته یا توسعه زیرساخت‌ها و حمل و نقل؟ با این حال شهرداری اگر بر اجرای این طرح اصرار دارد چرا در نیمه‌های شب که ترافیک کمتر است و یا فازبندی این اقدام را انجام نداد تا شاهد ترافیک کمتری در محدوده باشیم؟

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به نارضایتی گسترده مردم و کسبه با بیان اینکه جای سوال است که آیا اجرای این طرح پیوست‌های لازم ترافیکی، اجتماعی و زیست محیطی را داشته است یا نه گفت: شهرداری پول نفت ندارد و دستش در جیب مردم است و این هزینه‌های اضافی و غیرضرور نباید انجام شود و شهرداری می‌توانست این هزینه‌ها را در بخش‌های زیرساختی دیگر صرف کند.

وی با بیان اینکه شهرداری معتقد است که این طرح در راستای آرام سازی انجام شده اما واقعیت این است که این سه چهارراه آنقدر درگیر ترافیک بود که در حالت عادی خودروها سرعتی نداشتند و اصلا اجرای طرح آرام سازی معنایی نداشت و اگر شهرداری می‌خواهد با اجرای طرح سنگ فرش کردن، زندگی را در شهر ارتقا دهد بهتر است به جای این اقدام فکری به حالت موش‌ها و زباله‌ها کند که این دو مساله بیشتر در ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم نقش دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پس از سنگ فرش کردن این سه چهارراه و میدان بهارستان، این مسیر تبدیل به پیاده راه شود گفت: بحث پیاده محوری موضوع جداست و اگر قرار است مسیری تبدیل به پیاده راه شود بهتر آنکه خیابان ولیعصر که محور طبیعی دارای جاذبه‌های فرهنگی است تبدیل به محور پیاده شود و شهرداری با ایجاد مترو و یا ال آر تی نسبت به جابه جایی مسافران اقدام کند.

حقانی با اشاره به اعتراض فرمانداری درخصوص اجرای این طرح گفت: ضمن احترام به فرمانداری باید بگویم که شهرداری مدیر اجرایی شهر است و فرمانداری وظیفه‌ای در مدیریت اجرایی شهر ندارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح مصوبه شورای شهر را داشته یا خیر گفت: مصوبه‌های شهرداری کلی است و به این صورت که چهارراهی سنگ فرش شود یا نه ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی در پایان افزود: در این شرایط رکود اقتصادی و تنگناهای مالی در شهرداری، نباید چنین طرح‌هایی غیرضرور اجرایی شود و باید طرح‌های اولویت دار در زمان مناسب اجرایی می‌شد تا موجبات نارضایتی مردم را فراهم نکند چراکه با اجرای این طرح شاهد ترافیک گسترده در معابر منتهی به این محدوده هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: