کد خبر: ۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
نوروز 96 بیشترین حجم مسافر به کشور ارمنستان عزیمت کرده‌اند.
ارمنستان در سال جاری درحالی به رتبه دوم مقصد گردشگران ایرانی تبدیل شد کهه در سال‌های اخیر میزبان بسیاری از ایرانیان بوده و در این میان تسهیلات ویزا، ارزانی سفر به این کشور و همچنین امکان سفر با وسیله نقلیه شخصی باعث شده تا در تعطیلات نوروز تعداد زیادی از ایرانی‌ها ارمنستان را برای سفر انتخاب کنند.

در ایام نوروز بسیاری از مسافران با رفتن به نقطه مرزی جلفا و گرفتن ویزا در مرز به ارمنستان سفر  کردند که هدف اصلی این مسافران شهر ایروان بود؛ البته تعدادی از مسافرانِ ارمنستان از طریق تورهای هوایی یا زمینی به این کشور می‌روند.

معمولا تورهای نوروزی ارمنستان قیمت‌هایی پایین‌تر از دیگر کشورها دارد و مبلغ آن بین 700 هزار تومان تا کمی بیش از یک میلیون تومان متفاوت است.

پس از ارمنستان کشور گرجستان در رتبه بعدی مقاصد گردشگران ایرانی قرار گرفته است. این کشور هم به دلیل نزدیکی و قابلیت سفر زمینی برای بسیاری از گردشگران داخلی جذابیت دارد. کشوری که با تدارک برنامه‌های ویژه جذب گردشگر و کاهش قیمت اقامت و آب و هوای مناسب توانسته ایرانیان بسیاری را در تعطیلات نوروز به این کشور بکشاند.

علاوه‌بر کشورهای همسایه، کشورهای کمی دورتر از جمله هند، چین، بلغارستان و لبنان از دیگر مقاصد رایج سفرهای ایرانیان در ایام نوروز هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: