کد خبر: ۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
مرکز آمار ایران اعلام کرد
در پاییز سال گذشته، تورم قیمت گروه «سبزیجات»، معادل ۰.۲۶ درصد و تورم قیمت گروه «میوه‌ها و میوه‌های آجیلی» معادل ۰.۴۱ درصد بوده است.
 بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران،  شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل پاییز بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ برابر است با ۲۲۲.۴۶ که نسبت به فصل قبل ۱۰.۳۹ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳.۹۱ درصد افزایش یافته است. درصد تغییر چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر  با ۲.۹۳ درصد است.

همچنین شاخص گروه «غلات»، در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۵۶.۶۰ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶.۵۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۵.۵۸ درصد است.

شاخص گروه «سبزیجات» هم در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۰۷.۹۷ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۵۶ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه «میوه‌ها و میوه‌های آجیلی»، در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۱۶.۲۵ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۸۶ درصد کاهش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۰.۴۱ درصد است.

علاوه بر این، شاخص گروه «دانه‌ها و میوه‌های روغنی»، هم در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۲۲.۳۴ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸.۰۵ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۱۰.۷۰ درصد است.

شاخص گروه «محصولات نوشابه‌ای و ادویه‌ای» در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۶۴.۴۱ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳.۲۴ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۲.۹۲ درصد است.

شاخص گروه «توتون و تنباکو»، هم در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۸۸.۴۴ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۴.۰۶ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۱.۹۹ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه «مواد خام طبقه بندی نشده» هم در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۲۴.۴۹ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۹.۴۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ۰.۱۷ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه «حیوانات و محصولات حیوانی»، هم در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۱۶.۲۴ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸.۹۷ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ۵.۳۷ درصد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: