کد خبر: ۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
وزیر کشور با بیان اینکه کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در سال ۹۵ دستاوردهای خوبی به دست آورد گفت: وزارت کشور در سال جدید خود را برای برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت آماده کرده است و ما کاملا آمادگی اجرای انتخابات را داریم.
 عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار نوروزی امروز خود با کارکنان وزارت کشور با اشاره به اینکه همه اذعان داشتند که انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کاملا قانونی، سالم و باشکوه برگزار شد اظهار کرد: همه بابت برگزاری آن دو انتخابات از ما تشکر کردند و این یکی از افتخارات وزارت کشور است. امسال نیز باید انتخاباتی برگزار کنیم که موجب تقویت نظام و افزایش اقتدار ملی کشور و کمک به دین خدا باشد. باید در این راه مخلصانه تلاش کنیم و مردم هم باید پای کار بیایند.

وی افزود: مهم برای وزارت کشور برگزاری انتخابات قانونی، سالم و با مشارکت بالا و توام با امنیت است. من از مقام معظم رهبری درخواست کردم که وظایف وزارت کشور را بیان کنند که ایشان به همین موارد اشاره کردند.


وزیر کشور تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا کاملا آمادگی داریم و با شورای نگهبان بدون هیچ مشکل و اختلافی کارها را هدایت کرده‌ایم و با مجلس شورای اسلامی هم کارها را خوب پیش برده‌ایم.


رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: با وجود شرایط ناامن منطقه و توطئه‌ها و مداخلات دشمنان، به لطف خدا، هدایت‌های رهبری و رئیس‌جمهور و تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به لحاظ امنیتی در شرایط کاملا مطلوبی به سر می‌بریم.


وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست داخلی در شرایط مطلوبی هستیم و احزاب و گروه‌های سیاسی با هیچ محدودیت، زحمت و اعمال نظری از طرف دولت مواجه نیستند و جلسات خود را برگزار می‌کنند و برای انتخابات پیش رو آماده هستند. در این دولت تلاش شد که در حوزه سیاست داخلی با حفظ انسجام و وحدت، آرامش و نشاط سیاسی برقرار شود. در این دولت خانه احزاب فعال شد و در انتخابات گذشته نقش‌آفرینی کرد که باید از احزاب به خاطر این نقش‌آفرینی تشکر کرد.


وی همچنین با تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: کشور به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی را پشت سر گذاشت. سال ۹۴ سال سختی به لحاظ اقتصادی بود و ما با کاهش شدید قیمت نفت و مشکل در تامین منابع مالی مواجه شدیم اما در سال ۹۵ با هدایت درست و جدی دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و با جذب مشارکت بخش خصوصی و خارجی، به اهداف خوبی در سطح اقتصاد کلان دست یافتیم. تورم تک رقمی و رشد اقتصادی بالای هشت درصدی گام بلندی در اقتصاد کلان بود. در سطح کشور هم به عنوان نمونه در همین سفر ایام نوروز رئیس جمهور به استان گیلان ۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سفر به استان کردستان ۲۷۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که نشان می دهد سیاست های کلان اشاره شده آثار خود را در اقتصاد کشور محقق می کند.


وزیر کشور با اشاره به اینکه استمرار اجرای اقتصاد مقاومتی از اهداف دولت و وزارت کشور در سال جدید است، گفت: با نامگذاری سال ۹۶ توسط رهبر انقلاب، جهت‌گیری و هدف گذاری به سمت ایجاد اشتغال و خروج از رکود است.


رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب هدایت حوزه اجتماعی کشور را بدست گرفته‌اند و در این زمینه هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری کرده اند اظهار کرد: وزارت کشور متولی اصلی این حوزه شده و گام‌های خوبی هم برداشته شده است. در جلسه آخری هم که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان از فعالیت‌ها در این زمینه اعلام خرسندی کردند. البته ۱۰ اردیهشت ماه مجددا خدمت ایشان می‌رسیم و حتما گزارش های بهتر و جامع‌تری را ارائه می‌کنیم. از جمله فقط در ایام عید حدود ۱۴ هزار معتاد متجاهر و ۵ هزار خرده فروش جمع‌آوری و ساماندهی شدند. و میزان کشفیات مواد مخدر هم به حدود ۶۱۷ تن رسید.


وزیر کشور  با بیان اینکه کشور با وجود همه مشکلات در سال ۹۵، گام‌های بلندی برداشت که آرامش، انسجام، ثبات و امنیت و همکاری خوب بین قوا، بخشی از این دستاوردها بوده است، گفت: مردم ۳۸ سال برای حفظ دین خدا تلاش و فداکاری کردند و این مقاومت، جهاد، فداکاری و ایستادگی را نباید نادیده بگیریم. و وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور باید از وجود چنین مردمی شاکر باشند، به آنها احترام گذاشته و مردم را ولی نعمت خود بدانند و به آنها خدمت کنند.


 رحمانی فضلی در پایان این دیدار که در محل نمازخانه وزارت کشور برگزار شد ضمن آرزوی خوشبختی و سعادتمندی برای عموم کارکنان وزارت کشور در سراسر کشور اظهار امیدواری کرد که سال جدید سال پرافتخاری برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: