کد خبر: ۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
یک گروه دو حزبی متشکل از بیش از ۱۳۰ کارشناس سیاست خارجه آمریکا از دستور اصلاح شده مهاجرت رئیس جمهور این کشور به شدت انتقاد کردند؛ دستوری که شهروندان شش کشور مسلمان را از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.

به گزارش قلم نیوز، این ۱۳۴ کارشناس سیاست خارجه آمریکا در نامه‌ای تاکید کردند که این دستور اصلاح شده روابط آمریکا با متحدان و شرکایش را به خطر می‌اندازد؛ شرکایی که در همکاری‌های مبارزه با تروریسم و تشریک اطلاعات به شدت به آن وابسته است.

این نامه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و چند تن از مقامات عالی رتبه از جمله جف سشنز، دادستان کل، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع، جان کلی، وزیر امنیت داخلی و مایکل دمپسی، مدیر موقت آژانس اطلاعات ملی آمریکا ارسال شده است.

امضا کنندگان این نامه شامل مقامات سابق از جمله مادلین آلبرایت و جان کری، وزرای امور خارجه پیشین آمریکا این است که تاکید دارند استقبال از پناهجویان و مسافران مسلمان می‌تواند به افشای دروغ‌های تروریست‌ها که مدعی هستند آمریکا در جنگ با اسلام است کمک کند.

در این نامه آمده است: این دستور اصلاح شده از همان نقاط ضعف اساسی همانند دستور قبلی رنج می‌برد. این دستور اجرایی اصلاح شده روابطمان با متحدان و شرکایمان را که در همکاری‌های مبارزه با تروریسم و تشریک اطلاعات به آنها وابسته هستیم به خطر خواهد انداخت. این دستور به مسلمانان از جمله کسانی که با داعش مبارزه می‌کنند و یا قربانی اقدامات تروریستی آنها هستند این پیام را می‌دهد که دروغ‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی که مدعی هستند آمریکا در جنگ با اسلام به سر می برد درست است.

در ادامه این نامه آمده است: در مقابل استقبال از پناهجویان و مسافران مسلمان دروغ‌های تروریست‌ها را افشا می‌کند. این دستور اصلاح شده به منافع استراتژیک و امنیت ملی آمریکا لطمه وارد می‌کند.

این نامه توسط چند تن از مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق و سامانتا پاور، سفیر سابق سازمان ملل نیز امضا شده است.

به گفته مقامات، ترامپ پس از آنکه دستور اولیه‌اش در دادگاه‌های ایالت‌های سراسر این کشور به چالش کشیده شده آن را اصلاح کرد. بر اساس این دستور اصلاح شده شهروندان از ایران، سومالی، سودان، یمن، سوریه و لیبی با یک ممنوعیت ورود ۹۰ روزه مواجه خواهند شد اما عراق به خاطر همکاری‌هایش با آمریکا در مبارزه با داعش از این لیست خارج شده است.

این نامه همچنین اشاره دارد که به دنبال حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ آمریکا یک سیستم بررسی بسیار دقیق را برای مسافران ایجاد کرد و به طور مداوم آن را اصلاح کرده است.

این کارشناسان گفتند: دولت ما این روند را نه یک بار بلکه چندین بار به مسافران ابلاغ کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: