کد خبر: ۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۹۰ میلیارد تومان بودجه به منظور گذر از پیک تابستانی سال جاری تصویب شده است تا بتوان با این بودجه پروژه‌های اضطراری را اجرایی کرد.

رحیم میدانی با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر بندرعباس نگرانی ما را برای این شهر برطرف کرد، اظهار کرد: در حال حاضر منابع آبی کل ایران محدود است و به همین منظور پروژه‌هایی در دست اجرا قرار گرفته اما با توجه به اینکه بسیاری از این پروژه‌ها طولانی‌مدت هستند، نمی‌توان گفت که در تمام شهرها مشکلی از نظر تامین منابع آب وجود ندارد.

به گفته وی به طور مثال در استان زاهدان مشکل شبکه توزیع وجود دارد که باید برای این مسئله پروژه‌هایی تعریف شود و گرچه در حال حاضر این پروژه‌ها تعریف و در دست اجرا قرار گرفته اما مشکل بحران آب همچنان در سراسر کشور خودنمایی می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا شهر شیراز را از نظر منابع آبی جزو شهرهای نگران‌کننده برای تابستان سال ۹۶ دانست و افزود: با توجه به اینکه هنوز پشت سد درودزن آب قابل توجهی جمع نشده است، برای این شهر نگرانی‌هایی برای تامین آب وجود دارد اما برای بقیه شهرهای کشور همچون تهران، بندرعباس و بوشهر نگرانی جدی‌ای وجود ندارد.

میدانی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف توسط مشترکان عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام شهرها با در نظر گرفتن میزان مصرف طراحی می‌شوند، زمانی که مصرف بالا می‌رود، مشکلاتی برای این شهر ایجاد می‌شود. لذا لازم است که مشترکان در میزان مصرف آب خود مدیریت کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با تدبیر مشترکان توانستیم تابستان را بدون کاهش فشار و کمبود آب پشت سر بگذاریم که امیدواریم امسال نیز با همراهی مصرف‌کنندگان مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: