کد خبر: ۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
امامی کاشانی:
ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا می کند و در برابر هجمات دشمن مقابله کرده و نمی پذیرد که مردم تهدیدات دشمن را بپذیرند و انفعال داشته باشند.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری در هفته گذشته و دیدار آنها با مقام معظم رهبری گفت: مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن وظیفه کشف ولی امر است.


وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسن عسگری(ع)، حضرت مهدی (عج) در سن 5 سالگی به مقام امامت رسید و در ان زمان ایشان چهار نایب داشت که نواب خاص گفته می شدند و تقریبا 69 سال نایب بودند. بعد از آنها غیبت کبری شروع شد که نایب آن بعد از آن فقها هستند و مجلس خبرگان ولی فقیه را کشف می کند، ولی فقیهی نه فقط در حد عدالت وتقوی بلکه کسی که باتدبیر برنامه ریز، دنیاشناس، دشمن شناس و مردم شناس باشد. لذا کشف این حقایق اهمیت دارد.


خطیب موقت نماز جمعه تهران، خاطر نشان کرد: ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا می کند و در برابر هجمات دشمن مقابله کرده و نمی پذیرد که مردم تهدیدات دشمن را بپذیرند و انفعال داشته باشند.

امامی کاشانی همچنین تصریح کرد: ما قدرت دینی و فرهنگی داریم  و برای جبهه ها و فداکاریها آماده هستیم. از سویی اینهمه رشد و عظمت که در دوران چند دهه بعد از پیروزی انقلاب رخ داده همگی درسایه ولایت فقیه و اسلام و شریعت بوده است.


وی افزود: دغدغه داشتن در برابر مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان، معیشت مردم و اشتغال جوانان و مسائل اقتصادی بسیار اهمیت دارد و ایشان فرمودند اقتصاد مقاومتی به سفره های مردم بیاید و به برنامه های طویل و دراز مدت قناعت نشود؛ بنابراین مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران، یادآور شد: شب عید است، به مردم بینوا برسیم. ببینیم که حضرت فاطمه (س) چه الگویی بود، مدام در عروسی‌ها به خودمان نرسیم. لباس ها و طلاهای مختلف نپوشیم بلکه به فکر عروس ها و جوانان دیگر هم باشیم و پولمان را در شهواتمان خرج نکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: