کد خبر: ۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
اگر جنگ در میدان اقتصاد باشد، و بگوییم ما که قادر به حل مشکلات نیستیم، ما که نمی‌توانیم ابزار زندگی مردم را فراهم کنیم و هرجا در پیروزی‌مان در اقتصاد شک کردیم، شکست خورده‌ایم.

به گزارش قلم نیوز، حسن روحانی در کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید که پیش از ظهر امروز در مشهد مقدس برگزار شد، سخنانی در پاسخ به انتقادهای اخبر در خصوص موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان داشت که خلاصه آن در ادامه منتشر می شود.


- جنگ به معنای جنگ تانک‌ها، ناو‌ها و ناوچه‌ها و لشکرهای پیاده و زرهی نیست. واقعیت جنگ، جنگ اراده‌ها است. دو اراده است که رودرروی هم قرار می‌گیرند و این دو اراده در طول تاریخ بوده و خواهد بود.


- این‌که ما از صلح سخن می‌گوییم، به‌معنای پایان جنگ در کارزار نظامی است. شما فکر می‌کنید جنگ در میدان اقتصادی پایان می‌یابد. تازه این آقا که قدرت گرفته و به میدان آمده، به‌دنبال این است که با شرکایش وارد رقابت شود.

- اگر جنگ در میدان اقتصاد باشد، و بگوییم ما که قادر به حل مشکلات نیستیم، ما که نمی‌توانیم ابزار زندگی مردم را فراهم کنیم و هرجا در پیروزی‌مان در اقتصاد شک کردیم، شکست خورده‌ایم. نه این‌که سوال کنیم در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نبوده‌ایم. این چه سوالی است. از این سوال بدتر نمی‌شود. ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم. یک ملت بزرگ بزرگ، یک دولت قدرتمند و یک رهبری فرهیخته و آگاه. مردم در صحنه‌اند و دولت فعال است و رهبری نیز هدایت می‌کند.


- همه ملت ما در  برابر همه فشارها، چگونه ایستادگی کردیم. مگر فشار و تحریم نبود. مگر امروز تحریم و فشار نیست. در شرایط سخت امروز همه کشورهای تولیدکننده نفت، تقریباً بدون استثنا یا به ذخایر گذشته‌شان رو آورده‌اند یا تورم‌شان افزایش یافت و حتی سه رقمی شد، یا ارزش پول ملی آن‌ها کاهش پیدا کرد. این جمهوری اسلامی ایران است که در سخت‌ترین شرایط رشد اقتصادی را بالا برده، تورم را پایین آورده و ارزش پول ملی را حفظ کرده است. سوال می‌کنند آیا تحریم‌ها پایان یافته؟!. معلوم است که پایان نیافته است.


- تازه اگر طرف مقابل منصفانه عمل کند و صادقانه به عهدش پایبند باشد، ما در یک جاده که اسمش هسته‌ای است تحریم را برداشته‌ایم و الا در مابقی جاده‌ها ما مشکلات فراوان داریم.


- برای مقابله با دشمن باید سلاح بسازیم و تمرین نظامی داشته باشیم، اما از موشک و سلاح بالاتر که باعث ترس دشمن از ما خواهد شد، اراده و ایمان ملت ایران است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: