کد خبر: ۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده مجلس شورای اسلامی است. این مجلس سازمان‌دهی‌های مناسبی را انجام داده است از جمله اینکه نمایندگانی را در حوزه‌های مختلف تعیین کرده و آنها در سراسر کشور حضور دارند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نگرانی آیت‌الله جنتی و اظهارات او مبنی براینکه انتخابات شوراها مصیبت بزرگی است و مشخص نیست افراد چگونه تایید صلاحیت می‌شوند، گفت:  نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده مجلس شورای اسلامی است. این مجلس سازمان‌دهی‌های مناسبی را انجام داده است از جمله اینکه نمایندگانی را در حوزه‌های مختلف تعیین کرده و آنها در سراسر کشور حضور دارند.


او ادامه داد: در سطح شهرستان‌ها نیز کمیته‌هایی تشکیل شده که متناسب و با توجه به استعلامات از مراجع چهارگانه دقت لازم را در اجرای کار داشته باشند.


رحمانی‌فضلی تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی خودش می‌تواند متولی این کار باشد.


وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه رد و یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی چه زمانی اعلام می‌شود گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم.


او در مورد دو قطبی شدن انتخابات گفت: قانون می‌تواند تکلیف همه چیز را مشخص کند. اگر افراد و نهادها و سازمان‌ها در چارچوب قانون فعالیت کنند و بپذیرند که خارج از آن حرکتی را انجام ندهند، قطعاً انتخاباتی پرشور خواهیم داشت.


وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر که برخی ازجریان‌های سیاسی از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها استفاده می‌کنند گفت: فعالیت‌ها اگر حزبی باشد و برای حمایت از فرد خاصی نباشد مشکلی نیست. ما باید مردم را تشویق کنیم تا در انتخابات حضور داشته باشند اما اگر در این گردهمایی‌ها تبلیغ فرد خاصی شود خلاف قانون است و باید برخورد شود.


وزیر کشور درباره رصد منابع مالی کاندیدا نیز گفت: این بحث بسیار مفصل است. لایحه‌ دو فوریتی را به مجلس قبل تقدیم کردیم که باید بررسی می‌شد اما آن مجلس بنا به دلایلی و اینکه این موضوع حساس است آن را انجام نداد. بارها اعلام کرده‌ایم که باید مشخص شود کاندیدا چگونه پول دریافت می‌کنند.


او خاطرنشان کرد: توزیع پول و یا هرگونه اقداماتی از این دست جرم است و پیگیری خواهد شد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: