کد خبر: ۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
سایپا از خودروی جدید خود که به عنوان ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار از آن نام برده می شود رونمایی می کند اما این خودرو چه ویژگی هایی دارد؟
 جدیدترین محصول خودروسازی سایپا  با نام تجاری کوییک توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

این خودرو تازه وارد هاچ بک در چهار مدل به بازار عرضه خواهد شد که از گیریبکس دنده اتومات و دستی در طراحی این خودرو استفاده شده است.




جزئیاتی از جدیدترین خودروی سایپا /  کوئیک نام خودروی جدید / ارزان ترین شاسی بلند بازار چگونه است (+عکس)

خودروی جدید سایپا چگونه است؟

این خودرو هاچبک بوده و نسبت به ساینا تغییراتی را در نمای جلو و بدنه داشته است. همچنین برای اولین بار از گیربکس اتوماتیک در این خودرو استفاده شده است و بنابراین می توان آن را به عنوان ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار دانست.

    سایپا کوئیک با موتور 1500 سی.سی 4 سیلندر روانه بازار می شود که در نسخه فول با گیربکس اتوماتیک و نمونه دستی آن با گیربکس 5 سرعته در اختیار خریداران قرار می گیرد.

استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 4 است که قابلیت ارتقا به یورو5 نیز به آن افزوده شده است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به رینگ 14 اینچی آلومینیومی، هشدار سرقت با بوق خودرو و باز شدن اتوماتیک درب ها در زمان تصادف اشاره کرد.

به گفته مسئولان شرکت سایپا قیمت این خودرو بین 30 تا 35 میلیون تومان خواهد بود


عکس های کوئیک قبل از رونمایی رسمی

جزئیات جدیدترین خودروی سایپا / کوئیک نام خودروی جدید / ارزان ترین شاسی بلند بازار چگونه است؟ (+عکس)

جزئیات جدیدترین خودروی سایپا / کوئیک نام خودروی جدید / ارزان ترین شاسی بلند بازار چگونه است؟ (+عکس)


این خودرو به نان کوییک نامگذاری شده است

چرا «کوییک»؟

با این توضیحات روشن می‌شود که شرکت خودروسازی سایپا در انتخاب نام خودروی جدید خود؛ که تا پیش از این با اسم پروژه‌ای خود یعنی «212» شناخته می‌شد؛ از روش واژه‌ای استفاده کرده است و نام «کوییک» را که نامی خاص است برگزیده است, حال می‌خواهیم بدانیم این نام که با عبارت «کوئیک» نیز در برخی از مناطق دیده می‌شود چیست و بر چه چیزهایی اطلاق می‌شود:

    نخست آنکه: کوییک طایفه‌ای از ایل‌های کرد ایران است که تقربیاً 150 خانوار است و در ژاورود مسکن دارند. جالب آنکه بدانیم منطقه‌ی ژاورود یکی از سه منطقه‌ی اورامانات است که درمیان شهرهای سنندج سروآباد وکامیاران قرار گر فته است.
    دوم آنکه: روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران است که جمعیت آن ۵۷۹ نفر (۱۲۰خانوار) بوده‌است.
    سوم آنکه: در استان کردستان و بخش موچش شهرستان کامیاران نیز روستایی وجود دارد که نامش «کوئیک»، است. این روستا در دهستان عوالان قرار دارد و جمعیت آن ۷۶ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است.

  چهارم آنکه: نام روستای دیگری هم در شهر نقده «کوییک» است.
  پنجم آنکه: نام تپه‌ی است مربوط به عصر مس قدیم (هزاره ۴ میلادی ) است که در شهرستان جوانرود، بخش روانسر، و در جوار روستای کوئیک واقع شده, این اثر به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    ششم آنکه: در زبان انگلیسی « Quick» به معنای سریع, چابک و تند است.

    هفتم آنکه: این واژه هم به لحاظ آوایی و هم لحاظ نوشتاری بسیار خوش ترکیب و خوش صداست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: