کد خبر: ۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
نماینده مردم رشت خبر داد:
متاسفانه این گروه از نمایندگان بجای این‌که از کریمی‌قدوسی بخاطر این همه بیان مطالب خلاف واقع و بیان اتهامات ناروا به مسئولین و اظهارات مغایر امنیت ملی توضیح بخواهند، برای برخورد با دو نماینده دیگر به‌جرم دیدار با رییس‌جمهور سابق این کشور امضاء جمع می‌کنند که این اقدام نادرست است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون امید و برخی از نمایندگان استان تهران با حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، نسبت به تلاش برخی از نمایندگان برای زیرسوال بردن این اقدام انتقاد کرد و گفت: نمی‌دانم مشکل کجاست. هنوز هیج‌کس پیدا نشده که با استناد به اسناد مدلل و قانونی، درباره علت ممنوع‌التصویری آقای خاتمی توضیح دهد.


او با اعلام خبر جمع‌آوری امضاء ازسوی معدودی از نمایندگان مجلس برای برخورد با دو نفر از اعضای هیات رییسه مجلس که اخیراً با حجت‌الاسلام خاتمی دیدار کرده‌بودند، یادآور شد: مطلع شدم فراکسیون امید و تعدادی از نمایندگان تهران به دیدار آقای خاتمی رفتند، اما نفهمیدم چرا عده‌ای به این مسئله اعتراض کردند.


نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده ممنوع‌التصویری به‌طور ایجاد محدودیت‌هایی از این دست، نتیجه عکس می‌دهد. به نظر می‌رسد بهتر است، بجای روش‌های حذفی، در راستای اقناع جامعه تلاش شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال یکی از نمایندگان تهران از وزیر دادگستری درباره ممنوع‌التصویری حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی گفت: دکتر صادقی از مدتی پیش در این رابطه از وزیر دادگستری سوال کرد و تا به امروز هم حجت‌الاسلام پورمحمدی هیچ پاسخ مشخصی به این سوال نداده و نتوانسته توضیح روشنی ارائه کند.


او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آیین‌نامه مجلس امکان برخورد با نمایندگان به‌دلیل دیدار با یک رییس‌جمهور سابق را می‌دهد، گفت: هرگز چنین سابقه‌ای وجود ندارد که امکان دیدار نمایندگان با افراد از آن‌ها سلب شود. ما به‌عنوان نمایندگان ملت می‌توانیم به دیدار زندانی و اعدامی برویم، ایشان که رییس‌جمهور این مملکت بوده‌اند!


نایب نخست رییس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین با انتقاد از رفتار دوگانه برخی از نمایندگان گفت: درحالی چنین برخوردی صورت می‌گیرد که از آن طرف آقای کریمی قدوسی در نماز جمعه مطالبی را مطرح که که فارغ از این‌که صحت نداشته، برخلاف امنیت ملی بوده است.


او گفت: باوجود این‌که مقام معظم رهبری همواره بر لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید دارند، می‌بینیم کریمی قدوسی این‌گونه بر طبل تفرقه می‌کوبد.


جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: متاسفانه این گروه از نمایندگان بجای این‌که از کریمی‌قدوسی بخاطر این همه بیان مطالب خلاف واقع و بیان اتهامات ناروا به مسئولین و اظهارات مغایر امنیت ملی توضیح بخواهند، برای برخورد با دو نماینده دیگر به‌جرم دیدار با رییس‌جمهور سابق این کشور امضاء جمع می‌کنند که این اقدام نادرست است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: