کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
وکلای بانک مرکزی با وکلای شرکت لوکزامبورگ در تماس و درحال انجام مشورت های لازم هستند که بتوانیم به این پول دسترسی پیدا کنیم ولی همانطور که گفتم قبل از اینکه مذاکرات برجام شروع شود این اتفاق افتاد.

مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه بعد از نشست "باآمریکای ترامپ چه باید  کرد؟" در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که برخی رسانه های غربی که مدعی شدند مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون ایران در لوکزامبورگ به خاطر موضوعات مربوط به یازده سپتامبر بلوکه شده است. صحت دارد؟ افزود: پول متعلق به بانک مرکزی ما بوده و در زمان تحریم ها در اروپا بوده و بدلیل تحریم ها امکان دسترسی به آن را نداشتیم.


روانچی ادامه داد: در آن فاصله و قبل از مذاکرات برجام هم افرادی که در جهت ضدیت باجمهوری اسلامی ایران در آمریکا و خارج از آن فعالیت دارند تلاش کردند مصوبه داخل آمریکا که از دید ما کاملا غیر عادلانه و بی پایه هست را به خارج از آمریکا  تعمیم  دهند.


وی گفت: این مبلغ الان در اروپا هست و هیچ تحول جدیدی در چند روز اخیر رخ نداده است و وکلای بانک مرکزی با وکلای شرکت لوکزامبورگ در تماس و درحال انجام مشورت های لازم هستند که بتوانیم به این پول دسترسی پیدا کنیم ولی همانطور که گفتم قبل از اینکه مذاکرات برجام شروع شود این اتفاق افتاد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: