کد خبر: ۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها:
اگر جریانی در دانشگاه دلبستگی به نظام ندارد و به دنبال زدن ریشه نظام است نباید امکانات دانشگاه در اختیار این افراد گذاشته شود.

محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم گفت: دانشگاه نباید پیاده نظام گروه سیاسی باشد بلکه دانشگاه باید راهنمایی دهنده افراد در عرصه های سیاسی باشد.


وی افزود: افرادی باید در دانشگاه ها حضور یابند که باعث رشد این مراکز شوند و موجب تقویت آزاداندیشی شوند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: چرا برخی از دانشگاه ها از افرادی که شبهه ناک هستند برای سخنرانی دعوت می کنند این در حالی است که افراد بسیار  زیادی وجود دارند که می توانند در دانشگاه ها سخنرانی کنند.


محمدیان اظهار داشت: سخنرانی افراد شبهه ناک در دانشگاه ها موجب تشنج در ذهن دانشجویان می شود.


وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته، توجه به نیروهای انقلابی در محیط های دانشگاهی بوده است گفت: نیروهایی که در دانشگاه ها دلسوز و دغدغه مند هستند و حاضرند برای انقلاب هزینه دهند باید در اولویت قرار گیرند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: اگر جریانی در دانشگاه دلبستگی به نظام ندارد و به دنبال زدن ریشه نظام است به فرموده مقام معظم رهبری نباید امکانات دانشگاه در اختیار این افراد گذاشته شود.


محمدیان اظهار داشت: دانشگاه محل آزاداندیشی و تضارب آرا است و دانشجویان باید شور و نشاط سیاسی و اجتماعی زیادی داشته باشند.


وی بیان کرد: خط قرمزهایی وجود دارد که باید آنها رعایت شود. اما باید زمینه را به نحوی فراهم کنیم که دانشجویان و اساتید بتوانند در محیط دانشگاه رشد کنند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و بعد از تعطیلات نوروز در دانشگاه ها حدود ۱.۵ ماه سیاسی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.


محمدیان تصریح کرد: این فضا می تواند قدرت تحلیل دانشجویان را بیشتر کند و بستری فراهم شود تا نقاط قوت و ضعف کشور بیان و بررسی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: