کد خبر: ۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
رییس مجلس خبرگان:
آشتی ملی یعنی چه، آشتی ملی یعنی اینکه ما هر بلایی دلمان خواست سر مملکت و مردم بیاوریم و الان هم دنبال نمایندگی مجلس و کرسی‌های مدیریتی هستیم و به ما جایگاه بدهند، آن‌ها درواقع می‌گویند به ما جایگاه بدهید.

به گزارش قلم نیوز رئیس مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه دومین اجلاس خبرگان پنجم رهبری مسایلی را مطرح کرد که خلاصه آن در ادامه منتشر می شود.


- فتنه هم سر جای خود است مسأله فتنه را نباید سبک گرفت، فتنه اگر مسأله اول ما نباشد مسأله دوم ما است. چه کسی باید بگوید که هنوز فتنه خاموش محسوب نشده است عده‌ای دنبال فتنه هستند. 


- فتنه یعنی براندازی اسلام نه براندازی انقلاب؛ چون این انقلاب برای اسلام بناشده است و دشمنی آ‌مریکا با ما هم دشمنی با اسلام است چون از اسلام سیلی خوردند. 


- آن‌ها مملکت را به آسیب رسیدند و خدا خواست که سر جای خود بنشینند اما آن‌ها بیکار ننشستند سمت‌هایی در اختیار فتنه‌گران قرارگرفته و نظاره کنید آن‌ها چطور با بچه حزب‌اللهی و مردم برخورد می‌کنند ما باید این‌ها را بشناسیم و آن‌ها را نفوذی در نظام تلقی کنیم.  


- آشتی ملی یعنی چه، آشتی ملی یعنی اینکه ما هر بلایی دلمان خواست سر مملکت و مردم بیاوریم و الان هم دنبال نمایندگی مجلس و کرسی‌های مدیریتی هستیم و به ما جایگاه بدهند، آن‌ها درواقع می‌گویند به ما جایگاه بدهید. 


- باید از مواضع انقلابی مقام عظمای ولایت درباره در برخورد با طرح آشتی ملی تقدیر کرد؛ خداوند رهبری را حفظ کند که پاسخ آن‌ها را داد البته این‌ها را باید علما به مردم بگویند. وظیفه علما سنگین و وظیفه خبرگان سنگین‌تر است شما تریبون در اختیاردارید و مردم هم به شما اعتماد دارند که رأی داده‌اند.


- مبادا عده‌ای در کشور باشد که طرح دوستی با آمریکا بریزد همه بدانند ما ضعیف نیستیم، نباید اظهار ضعف کنیم چراکه مملکت امکانات، نیروی انسانی بالا و معادن زیرزمینی فراوانی در اختیار دارد که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم. 


- به گفتار و آمال نمی‌شود تکیه کرد آقایان بگویند روی زمین چه‌کارهایی کردند تا مردم خوشحال شوند، اگر به اقتصاد مقاومتی آن‌گونه که بایدوشاید عمل نشده از مردم عذرخواهی کنند و بگویند دلیلش چه بوده است. 


- نظارت بر انتخابات شوراها مصیبت است و هیچ حساب‌وکتابی در این انتخابات وجود ندارد و به صلاحیت‌ها به‌خوبی رسیدگی نمی‌شود. 400 هزار نفر وارد این انتخابات می‌شوند چه کسی صلاحیت آن‌ها را بررسی می‌کند که این‌ها چه کسانی هستند. در بسیاری از شهرها برخی عملکردها نشان داده که منتخبین افراد صالحی نبودند و کارشان به دادگاه کشیده شده است. 


- اصل 115 از قانون اساسی 9 شرایط را برای رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده که باید احراز شود که یکی از این شرط‌ها بحث رجل مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود به چه کسی رجل سیاسی و مذهبی می‌گویند.


مدیریت، امانت‌داری، تقوا و شجاعت رئیس‌جمهور بر اساس قانون باید احراز شود و اگر این شرایط توسط شورای نگهبان که مسئولیت سنگینی نیز به عهده‌دارند احراز نشود نمی‌توان هیچ‌گونه اظهارنظری کرد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: