کد خبر: ۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
یاسر هاشمی در واکنش به اخباری در خصوص مهاجرت خانواده آیت الله هاشمی که امروزاز سوی تندروها مطرح می شود واکنش نشان و گفت : امروز برخی از تندروها از آرزوهای خود سخن می گویند. اما من از همینجا قاطعانه به انها می گویم که خانواده آیت الله هاشمی همه جفاها را تحمل می کند و هیچ کجا نمی روند و در جمهوری اسلامی ایران مانند همه این سالها زندگی خواهند کرد.
پاسخ صریح یاسر هاشمی به ادعاهای اخیر دلواپسان


به گزارش «قلم نیوز» یاسر هاشمی در برنامه‌ی بزرگداشت آیت  الله هاشمی که به همت انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد، گفت: یکی از خصو.صیات پدرم ثبت خاطرات به صورت روزانه و مداوم بود.بیراه نیست اگربگویم شخصیت سیاسی را در جهان سراغ نداریم که تاریخ را بصورت سی و پنج سال مداوم و روزانه به ثبت برساند.آیت الله هاشمی انقدر به این ثبت دقیق خاطرات پایبند بود که شبها بعد از اتمام کار 10 تا 15 دقیقه از وقت خود را صرف نوشتن وقایع روزانه می کرد. وقایعی که می توان از آن به عنوان سند غنی از خاطرات انقلاب نام برد.
وی با اشاره به کتاب خاطرات آیت الله هاشمی در خصوص رویدادهای سال 60 و ترور بزرگان نظام گفت: یک بار از پدر پرسیدم آیا سخت تر از سال 60 در تاریخ انقلاب سراغ دارید که ایشان به دوران دولت سابق اشاره کرد و گفتند که در سالهای دولت مهرورز از دوران پر تلاطم دهه 60 نیز برای نظام و انقلاب سخت تر بود.ایشان معتقد بود که در دوران 8 ساله دولت سابق از مسیر انقلاب فاصله گرفتیم و ضربه جدی به کیان انقلاب وارد آمد.آن زمان به خوبی درک کردم که برای آقای هاشمی تحمل دروغ،ریا و بی تقوایی و فساد رواج یافته آن سالها از سوی برخی به مراتب سخت تر از جنگ و ترور و چالش های اول انقلاب بود.
یاسر هاشمی با اشاره به جمله معروف "هاشمی زنده است ،چون نهضت زنده است" ،اظهار داشت: خصوصیاتی نظیر صراحت لهجه ، دقت و نکته بینی آیت الله هاشمی باعث شد که حضرت امام هیچ کسی را به اندازه آیت الله هاشمی لایق اعتماد نمی دانست.جملاتی که امام راحل در مورد آیت الله هاشمی بکار می برد گواه این موضوع است.
به گفته یاسر هاشمی ماموریت فرماندهی جنگ و سپس جانشینی فرماندهی کل قوا در دوران جنگ 8 ساله و میانداری میان ارتش و سپاه و مرتفع کردن اختلافات میان این دو نهاد گواه اعتماد حضرت امام  به ایشان بود.
وی با بیان ویژگی های رفتاری آیت الله هاشمی ادامه داد:آیت الله هاشمی اگر احساس می کردند مسئله ای برای مصلحت نظام و کشور وجود دارد اما بر خلاف نظر امام (ره) است، سکوت را جایز نمی دانستند و قعطا آن مسئله را مطرح می کردند.برای ایت االه هاشمی مصلحت نظام و کشور بر هر چیزی اولویت داشت و مصادیق تاریخی آن را می توان در دوران جنگ،خلع آیت الله منتظری و موضوع بنی صدر مشاهده کرد.
یاسر هاشمی در ادامه به نامه تاریخی بدون سلام آیت الله هاشمی خطاب به امام (ره) در خصوص موضوع بنی صدر اشاره کرد و گفت: شاید کمتر کسی حضور ذهن تاریخی در رابطه با آن نامه داشته باشد ،اما آیت الله هاشمی این جسارت را داشت .در شرایطی که سایر مسئولان سکوت پیشه کرده بودنند این موضوع را خدمت به امام (ره) به صورت یک هشدار جدی مطرح کردنند.
فرزند کوچک آیت الله هاشمی در ادامه با اشاره به اخباری که این روزها به نقل از برخی از اصولگرایان تندرو پیرامون خانواده آیت االه هاشمی مطرح می شود،گفت: اگر خناسانی که حتی امروز با ادعاهای دروغ و روشهای کثیف سعی دارند رابطه میان آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه ای مخدوش کنند اگر در زمان امام راحل قدرت عرضه اندام داشتند، قطعا تمام تلاششان را برای مخدوش کردند رابطه امام (ره) و آیت الله هاشمی بکار می بردند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر برخی تریبون ها برا یعده ایی ایجاد شد تا فرصت پیدا کنند و اینگونه  القا کنند که اختلافاتی میان رهبری و آیت الله هاشمی وجود دارد. اما همه آنهایی که از نزدیک با مرام و روش آیت الله هاشمی آشنا بودند م یدانند که ایشان رابطه اش با آیت لله خامنه ایی همانند رابطه با حضرت امام بود. آیت الله هاشمی بدون توجه به نیت خناسان راه خود را ادامه داد. آیت االه هاشمی به جد معتقد بودند که ولایت مداری با ولایت معاشی فرق دارد و هر جا نکته ای در جهت پیشبرد امورد به ذهنشان می رسید قطعا آنرا بیان می کردند.ایشان حتی بارها عنوان کردند که اگر به نکته ای در جهت اصلاح امور  پی ببرم قطعا آنرا خواهم گفت.  
وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص شایعه های مهاجرت خانواده آیت الله هاشمی گفت: امروز برخی از تندروها از آرزوهای خود سخن می گویند .اما من از همینجا قاطعانه به انها می گویم که خانواده آیت الله هاشمی همه جفاها را تحمل می کند و هیچ کجا نمی روند و در جمهوری اسلامی ایران مانند همه این سالها زندگی خواهند کرد.
رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به حضور برادرش مهدی و مسائلی که در سال 88 روی داد گفت: برخی روز و شب را تنها به این امید سپری می کنند که ما از این مملکت برویم.مهدی بعد از وقایع سال 88 برای جلوگیری از بروز برخی اختلافات از کشو خارج و پس از ان بارها تصمیم به بازگشت گرفت، اما هربار که قصد می کرد به کشور برگردد شرایطی را مهیا می کردند که او پشیمان شوند.بدترین تهمت ها را نثار ما کردند و با دروغ برای افکار عمومی خوراک کذب تهیه می کرده و می کنند تا به اهداف خناسانه خود در ایجاد اختلاف در مسیر انقلاب برسند که البته ناکام خواهند ماند.
یاسر هاشمی با اشاره به خاطره ای از آیت االه هاشمی اظهار داشت:یکی از عادتهای خانوادگی ما جمع شدن دور هم در روزهای تعطیل و جمعه بود. در یکی از این جمع های خانوادگی هر کسی از جفاها و تهمت هایی که برخانواده ما می رود نزد پدر گلایه کرد.پدر با صبر و حوصله تمام گلایه ها را گوش کرد .هیچ وقت نصحیت آن روز پدر را از یاد نمی برد.پدر به ما گفت حتی اگر بدترین بلاها را سرتان آوردند هرگز نباید ایران را ترک کنید.
وی در پایان خاطر نشان کرد:این اقلیت پر سرو صدا مدعی اکثریت پس از فوت آیت الله هاشمی وقتی که حضور میلیونی مردم را در تشییع پیکر ایشان دیدند ضربه سنگینی خوردند.برای این عده پذیرفتن این نکته که مردم پس از سالها تخریب آیت الله هاشمی در رسانه های مختلف اینگونه راه ایشان را برگزیدند دشوار بود.اینها حتی متوجه نشدند که دروغ و تهمت تاریخ انقضا دارد و افکار عمومی واقعیت را به خوبی درک می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: