کد خبر: ۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره رقابت های باشگاه‌های غرب‌آسیا نوشته‌ است.
گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از قهرمانی پتروشیمی در غرب‌آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به رقابت‌های قهرمانی غرب‌آسیا اشاره کرده و از پتروشیمی ایران نوشته‌ است. در این گزارش آمده‌ است:

پتروشیمی ایران و الریاضی لبنان توانستند سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را بدست بیاورند که قرار است در اکتبر 2016 برگزار شود. هر دو تیم با رسیدن به فینال مسابقات غرب‌آسیا این سهمیه را بدست آوردند که در اردن برگزار شد. پتروشیمی در دیدار نهایی 70 بر 68 الریاضی را برد و قهرمان رقابت‌ها شد.

در این مسابقه ادگار سوسا با کسب 17 امتیاز و 5 پاس منجربه گل نقش زیادی در این پیروزی داشت. در دیگر دیدارهای این مسابقات دانشگاه آزاد به مصاف شانفیل رفت و اردتدوکس اردن با الشرطه عراق پیکار کرد که نماینده ایران و اردن برنده شدند؛ دانشگاه آزاد سوم شد.

پتروشیمی در دیدار نهایی با عملکرد خوب ادگار سوسا که 17 امتیاز و 5 پاس منجربه گل داشت توانست الریاضی را شکست دهد؛ بازیکنی که در دیدار نیمه‌نهایی برابر شانفیل 29 امتیاز کسب کرد.

الریاضی لبنان قهرمان نشد اما توانست عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. این تیم جوان عبدالنور را به دلیل مصدومیت نداشت و ویل ارکجی را در ابتدای دیدار نهایی از دست داد. دو بازیکنی که به همراه تیم ملی لبنان در قهرمانی آسیا حضور داشتند.

فادی الخطیب بعد از پایان کارش در لیگ چین برای الریاضی به میدان رفت اما این تیم اسماعیل احمد را نداشت.

جام باشگاه های آسیا قرار است از هفتم تا شانزدهم اکتبر برگزار شود و دیگر تیم‌های حاضر در این تورنمنت در مسابقات انتخابی به میدان خواهند رفت. دو تیم از شرق آسیا، دو تیم از منطقه خلیج فارس، یک تیم از جنوب شرق آسیا، یک تیم از جنوب و یک تیم از آسیای میانه در این مسابقات شرکت می‌کنند و سهمیه دیگر نیز برای باشگاه میزبان خواهد بود.

باشگاه‌های ایرانی پرافتخارترین تیم‌ها در باشگاه‌های آسیا هستند. صباباتری در سال‌های 2007 و 2008، مهرام در سال‌های 2009 و 2010 و ماهان در سال 2013 قهرمان آسیا شده‌اند.

کشورهای دیگری هم قهرمان آسیا شده‌اند. ساجس لبنان در سال 1999، 2000 و 2004 و الریاضی در سال 2011 قهرمان شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: