کد خبر: ۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
152 پیام رسان موبایلی تابع قوانین کشور ما نیستند، ده‌ها واحد پول مجازی و ... در فضای مجازی وجود دارد.

سردار کمال هادیانفر در اولین همایش رویارویی با جرائم سایبری با اشاره به تاریخچه پلیس فتا، گفت: چشم انداز پلیس فتا در افق 1404 رسیدن به سازمانی فعال، قانونمند ، پاسخگو و ... است که بتواند از شهروندان و حاکمیت در فضای مجازی صیانت کند.


رییس پلیس فتای ناجا با اشاره به رشد 63 درصدی جرائم فضای مجازی در کشور گفت: علیرغم این رشد موفق شده‌ایم 88 درصد جرائم را در این فضا کشف کنیم.


وی با بیان اینکه پلیس فتا با 138 کشور جهان در تعامل و ارتباط است، گفت: فضای سایبر در کنار فوایدی که دارد مضراتی هم دارد و مجرمان در این فضا می‌توانند ایحاد مزاحمت کنند.


وی با بیان اینکه تا سال 2020  چهار و شش میلیارد نفر در مردم جهان به اینترنت دسترسی پیدا کنند و کاربر آن شوند، گفت: در آینده‌ای نه چندان دور حدود چهار برابر جمعیت جهان ما تبادل اطلاعات خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود حرایم سایبر در همین فضا دو تریلیون دلار خسارت اقتصادی به جهان وارد شود.


رییس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه ابزارهای مجرمانه تغییر کرده و در حال تغییر است، گفت: 152 پیام رسان موبایلی تابع قوانین کشور ما نیستند، ده‌ها واحد پول مجازی و ... در فضای مجازی وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: