کد خبر: ۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد اراک:
آیین بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.
به گزارش «قلم نیوز» یاسر هاشمی در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تشکراز حضور پرشور مردم در مراسم های پس از رحلت ، این حضور را نشان‌دهنده خواست مردم برای تداوم راه و تفکر ایشان دانست و گفت: فوت آیت الله هاشمی هم مانند زندگی پر فراز و نشیب ایشان سرشار از درس برای همه ما بود.رحلت ایشان و عزادرای مردم ایران نشان از جایگاه والای بود که بواسطه صبریشان بوجود آمد. مردم به خوبی درک کردند که صبر و امید می تواند نقشه راه زندگیشان باشد همانطور که همین دو عنصر در طول 82 سال زندگی آیت الله هاشمی نقشه راه زندگی ایشان بود.
رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به دغدغه آیت الله هاشمی به توسعه و پیشرفت ایران گفت:اگر قرار است امروز بزرگداشتی برای ایشان برگزار شود این بزرگداشت باید توام با دغدغه و نگاه ایشان باشد.آیت الله هاشمی یک دغدغه بیشتر نداشتند و آن هم نگاه به آینده توسعه و پیشرفت ایران بود.همین راه باید الگوی ما قرار بگیرید.
فرزند کوچک آیت الله هاشمی در ادامه گفت:وقتی به زندگی ایشان نگاه می کنم می بینم که لحظه ای به بطالت نگذشت . امید سرلوحه تمام کارهای آیت الله بود و با همین نگاه در جهت تحقیق و پژوهش عمر خود را گذراند.امروز هم ما باید با این تفکر و امید به اینده جلو برویم. این امید هم به خودی خود بوجود نمی آید جز در سایه تلاش و ادامه تحصیل در  حوزه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی .
یاسر هاشمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص هایی که آیت الله هاشمی را نسبت به هم نسلان خود متمایز می کرد وجهه علمی و فرهنگی ایشان در کنار مبارزه بود،عنوان کرد: انتشار نشریه مکتب تشیع در ایام مبارزه با ۱۰ هزار تیراژ و در چاپ دوم ۱۵ هزار تیراژ نشان می دهد که تا چه حد آیت الله هاشمی به مبارزه همراه با علم اعتقاد داشتند.وجود همین نشریه باعث ارتباط مبارزان با گروه های علمی و مذهبی شد که بعدها این شبکه در توزیع سخنرانی های امام (ره) بود و نقشی اساسی در انقلاب داشت.
حتی بعد از دوران مبارزه نگاه ویژه ایشان به کسب علم و دانش تغییری نکرد و با همین نگاه بود که یکی از بزرگترین دانشگاههای غیر دولتی برای اولین بار در ایران با تلاش ایشان تاسیس شد.آن هم در شرایطی که یک مدرسه غیردولتی منتقدان جدی داشت .امروز این دانشگاه با شاخص های به نسبت مطلوب در کنار دیگر دانشگاه ها قرار گرفته و جایگاه قابل توجهی در توسعه و تولید علم در ایران دارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی حقوقی از دانشگاه آزاد دریافت نمی کرد گفت:  آیت الله هاشمی از دانشگاه ازاد هیچ حقوقی دریافت نمی کرد و در مواقعی که برخی افراد توان مالی برای ادامه تحصیل نداشتند و دانشگاه ازاد هم وضعیت مالی خوبی نداشت می گفتند به این فرد تخفیف بدهید فکر کنید از حقوق من داده اید.
.
وی در پایان سخنان خود با قرائت سوره والعصر به صبوری آیت الله هاشمی اشاره و  اظهار داشت:آیت الله سختی هایی مثل زندان و شکنجه را در در زندانهای شاه و در کنار موانع دیگر تحمل می کردند .صبوری و تحمل ایشان آنقدر عمیق بود که امید لحظه ای از ایشان دور نمی شد.یکی دیگر از خصوصیات ایشان استقبال از نقد به خصوص از سوی دانشجویان در امور مختلف بود.زیرا بر این عقیده بودنند که نقد منصفانه لازمه  اصلاح جامعه است.امید است که این مراسم های بزرگداشت تنها در حد سخنرانی باقی نماند و راهی برای ادامه راه آیت الله هاشمی و توجهه به دغدغه های ایشان باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: