کد خبر: ۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
استرداد 1710 میلیون دلار، دستگیری تیم تروریستی در 22 بهمن و ریگی منحصرا توسط وزارت اطلاعات انجام شد
یک مقام آگاه امنیتی درباره قولی که رسانه ها از قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه مطرح کرده اند، گفت: استرداد یک میلیارد و 710 میلیون دلار از امریکا، دستگیری ریگی و تیم تروریستی در 22 بهمن منحصرا توسط وزارت اطلاعات انجام شد.
این مقام آگاه امنیتی افزود: اخیرا در رسانه ها از قول سردار نجات قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه در رابطه با برخی از کیس ها اظهاراتی نقل شده است که ضمن احترام وافری که برای این برادر عزیز و سردار فرهیخته و ارجمند قائلیم برای تنویر افکار عمومی مطالبی را مطرح می کنم.
وی ادامه داد: تیم تروریستی که به قصد اقدام ضد امنیتی در 22 بهمن وارد کشور شده بود از آغاز تا پایان منحصرا توسط وزارت اطلاعات شناسایی و زیر ضربه رفته و عناصر آن توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
این مقام امنیتی اضافه کرد: حضور عبدالمالک ریگی در هواپیما منحصرا توسط منبع وزارت اطلاعات، اطلاع رسانی شده و هواپیمای حامل وی رهگیری و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به فرود در بندر عباس مجبور و عبدالمالک ریگی دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: استرداد مبلغ یک میلیارد و 710 میلیون دلار از آمریکا در جریان مذاکرات تبادل زندانیان انجام شد که مدیریت مذاکرات توسط شورای عالی امنیت ملی به وزارت اطلاعات محول و کلیه مراحل مذاکرات توسط نماینده وزارت با همراهی و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری انجام شد.
این مقام آگاه تاکید کرد:در این رابطه، موفق به آزاد سازی یک میلیاد و 710 میلیون دلار، آزادی چند نفر از زندانیان و رفع تحریم از تعدادی از بانک ها و شخصیت های حقوقی و حقیقی ایرانی شدیم.
وی تصریح کرد: در هیچ یک از موارد سه گانه مذکور، نهادهای دیگری به غیر از آن چه گفته شد نقشی نداشته اند. افتخار سربازان گمنام امام زمان(عج) این است که با هماهنگی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی بسیاری از اقدامات را به نتیجه رسانده اند که در هر مورد که از همکاری دیگر نهادها برخوردار بوده، در اطلاع رسانی به نقش و همکاری آن ها تصریح و از همکاری آنان تقدیر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: