کد خبر: ۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
در خصوص برداشت های غیرمجاز در دولت های نهم و دهم ؛
رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند مربوط به اجازه برداشت بیش از حد مجوزهای قانونی در دولت های نهم و دهم گفت: ‌باید با متخلفان برخورد شود و اینگونه نباشد که هرکسی کار خلافی انجام دهد و بعد بتواند فرار کند.
 علی لاریجانی در جلسه علنی نوبت دوم روز یکشنبه و در جریان بررسی بند ز تبصره یک لایه بودجه سال 96 کل کشور افزود: تخلفات انجام شده قالبا و غریب به اتفاق بعد از اینکه دوره آقایان تمام می شود،‌ دیوان محاسبات فرصت می کند که آنرا بررسی و به مجلس بفرستد.
وی با بیان اینکه نباید پس از حیات سیاسی افراد، دیوان محاسبات گزارش تخلفات را بدهد که فلان رییس جمهوری یا فلان وزیر تخلف کرده است، اظهار داشت:‌ علت اینکه قانونگذار وقتی که قانون را نوشت که وزرا و رییس جمهوری باید به رییس مجلس گزارش دهد، این کار باید در زمان حیات سیاسی آنها باشد تا اگر لازم بود بتوان آنها را استیضاح و یا سوال کرد.
رییس قوه مقننه تصریح کرد:‌ البته وقتی آنها رفتند باید به سایر امور رسیدگی شود و اگر مشکلی داشت باید این موضوع گفته و مورد رسیدگی قرار گیرد؛ که به دیوان محاسبات دستور داده شده است که تا پایان دوره به موارد دولت های قبل رسیدگی شود.
در نهایت نمایندگان مجلس با تبصره ز برای رسیدگی به صورت های مالی دولت نهم و دهم درباره برداشت غیر مجاز از محل صادرات نفت موافقت کردند.
لاریجانی همچنین بعد از تصویب این بند توسط نمایندگان گفت: نباید به گونه ای باشد که کسی کاری کرد بتواند فرار کند و باید با متخفان برخورد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: