کد خبر: ۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
بارها رئیس جمهور در جلسه دولت و در جلسه مربوط به مجریان انتخابات تأکید کرده‌اند که به هیچ وجه نباید از امکانات بیت‌المال له یا علیه کسی در هیچ انتخاباتی استفاده شود. همچنین وزرا نیز باید خود را ملزم به اجرای دستور رئیس جمهور کنند.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری با رسانه ها درباره اینکه آیت‌الله جنتی اخیراً انتقاداتی را نسبت به برخی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت پوشش کمک به اقشار ضعیف مطرح کرده‌اند، گفت: واقع قضیه این است که بارها رئیس جمهور در جلسه دولت و در جلسه مربوط به مجریان انتخابات تأکید کرده‌اند که به هیچ وجه نباید از امکانات بیت‌المال له یا علیه کسی در هیچ انتخاباتی استفاده شود. همچنین وزرا نیز باید خود را ملزم به اجرای دستور رئیس جمهور کنند.


وی تصریح کرد: از جهت باورهای دینی و اعتقادی نیز سهامداران بیت‌المال افراد زحمتکش و از مناطق دورافتاده هستند؛ بنابراین حساسیت بر روی هزینه کردن بیت‌المال بسیار مهم است. اینطور نیست که کسی به خودش اجازه دهد از بیت‌المال له یا علیه کسی استفاده کند. بنده در دوره‌ای که در وزارت کشور هم بودم چنین مسأله‌ای را ندیدم و حتی وزیر کشور هم نسبت به این موضوع حساسیت داشتند. روز گذشته نیز رئیس جمهور در همایش مجریان انتخابات یکی از هشدارها و تأکیداتشان این بود که نباید به هیچ وجه از بیت‌المال استفاده شود.


امیری افزود: موضوعی هم که در سوال مطرح شد جدید نیست، مربوط به ایام بعد از اربعین است. همان موقع با حساسیت موضوع را پیگیری کردیم. برای ما در هیچ جا معلوم و محرز نشد که این کارها در راستای بحث انتخابات بوده یا نه زیرا آن زمان خیلی به ایام انتخابات مانده بود. آن موقع آقای روحانی هم تصمیم نگرفته بود که به انتخابات ورود کند، اخیراً به جمع‌بندی رسیده‌اند که در انتخابات 96 حضور پیدا کنند.


وی ادامه داد: در کشور دستگاه‌های حمایتی زیادی داریم که در مقاطع مختلف مساعدت‌ها و کمک‌های خود را داشته‌اند و اینها بر اساس برنامه‌های روتین خود پیش می‌روند نباید بلافاصله آنها را به انتخابات ربط دهیم. بنابراین با توجه به تأکیدی که رئیس جمهور داشته‌اند اگر گزارشی بشود تأکید می‌کنیم.


معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت به تذکر آیت‌الله جنتی احترام می‌گذارد. ایشان علاوه بر ریاست مجلس خبرگان دبیر شورای نگهبان نیز می‌باشد و کار نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری به عهده شورای نگهبان است و به نظر می‌رسد ایشان این یادآوری را حتماً‌ از سر دلسوزی و به لحاظ مصالح نظام فرمودند.


امیری افزود: چه در دوره‌ای که بنده در وزارت کشور بودم و چه اکنون هر موقع ایشان برایشان سوالی پیش بیاید یا شبهه‌ای وجود داشته باشد ما با کمال میل در دولت آمادگی داریم که برویم توضیح داده و رفع شبهه کنیم. کما اینکه در دوره‌ای که بنده در وزارت کشور بودم به خاطر سال‌هایی که عضو شورای نگهبان هم بودم ارتباطات دوستانه همچنان برقرار است. اکنون هم همین وضعیت وجود دارد که هماهنگی خوبی در بین دستگاه‌های نظارتی برقرار خواهد بود.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: