کد خبر: ۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: نفرات شرکت کننده در مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هفته آینده مشخص می شوند.
«علیرضا رضایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هفته آینده قرار است جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شود و کادر فنی این دو تیم، گزارش رقابت های قهرمانی آسیا را به شورای فنی ارایه خواهند داد.
وی اظهار داشت: در همین جلسه اسامی شرکت کنندگان در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که اواخر فروردین برگزار می شود، مشخص خواهد شد.
رضایی بیان داشت: در هر وزن حداقل دو نفر و حداکثر چهار نفر برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مشخص خواهد شد.
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا نیز گفت: مسابقات آسیایی را به عنوان یک میدان تدارکاتی مورد توجه داشتیم و با توجه به شرایط متفاوتی که در تایلند وجود داشت، عملکرد ملی پوشان و نکات فنی در رابطه با هر یکی از آزادکاران را ارزیابی کردیم که در شورای فنی تیم های ملی بررسی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه در پیش بودن رقابت های گزینشی قاره آسیا (اواخر اسفند) در قزاقستان آیا تیم های آسیایی با نفرات اصلی در مسابقات آسیایی حضور یافته بودند؟ گفت: برخی تیم ها مانند قزاقستان، قرقیزستان و حتی کره شمالی با نفرات اصلی خود در تایلند شرکت کرده بودند و در مجموع سطحی فنی رقابت ها خوب بود.
سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سئوال که آیا قهرمانی های مقتدرانه تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی سطح در آستانه المپیک، توقعات مردم را بالا نمی برد؟ یادآور شد: توقع مردم همیشه از کشتی آزاد و فرنگی بالا است که این امر درست و به حق است و این دیدگاه که مردم و مسئولان نسبت به کشتی دارند، هیچ وقت نمی توان تغییر داد.
وی ادامه داد: از این بابت خوشحال هستیم که در بازی های المپیک وظیفه سنگینی بر عهده فدراسیون گذاشته شده و با برنامه ریزی و به رغم همه سختی ها سعی داریم با نتایج خوب یکبار دیگر دل مردم را شاد کنیم.
بیست و نهمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی سال 2016 آسیا روزهای 1 و 2 اسفندماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.
تیم ایران با 5 مدال طلای میثم نصیری، مصطفی حسین خانی، احسان لشگری، رضا یزدانی و پرویز هادی در وزن های 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم، یک نقره بهنام احسان پور در وزن 61 کیلوگرم، یک برنز محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم و مقام پنجمی یونس سرمستی در وزن 57 کیلوگرم و با 73 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: