کد خبر: ۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
اقلام مورد نیاز برای انتخابات آتی را از سال گذشته آماده کرده‌ایم. تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کپی و یا جعل تعرفه‌ها اندیشیده شده است.

علی پورعلی مطلق مدیرکل انتخابات وزارت کشور در جمع مجریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اهمیت انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد وافزود: شما می‌دانید اگر ما در ساعت مقرر نتایج را اعلام نکنیم یا مشکلی دیگری پیش بیاید بحث مهندسی انتخابات و امثال آن مطرح می‌شود.


وی در ادامه این سخنرانی خاطرنشان کرد: ما هنوز از مرحله دوم انتخابات مجلس  رهایی پیدا نکرده بودیم که وارد انتخابات شوراها شدیم. در واقع از تیرماه اقلام مورد نیاز انتخابات را تهیه کردیم. در غیر این صورت 200 میلیون تعرفه را یک‌شبه نمی‌توانستیم تهیه کنیم. تهیه تعرفه یکی از مشکلات قدیمی در انتخابات‌ها بوده است. امروز دیگر کسی نمی‌تواند برگه‌های تعرفه را کپی یا جعل کند، امروز تعرفه‌ها در قرنطینه‌های خاص وزارت اطلاعات و حراست شورای نگهبان و جایی که چک‌پول‌ها چاپ می‌شود قرار دارد. لذا ما نمی‌توانیم یک هفته مانده به انتخابات این اقلام را تازه تهیه کنیم و در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهیم.


وی در همین رابطه ادامه داد: آزمونی برگزار شد و دوستانمان هم در این آزمون حد نصاب لازم را به دست آوردند.  برای اولین بار در وزارت کشور است که همه مجریان انتخابات را یکجا جمع کرده‌ایم. 1860 نفر زیر یک سقف به عنوان مجریان انتخابات گردهم آمده‌اند. هتل‌های تهران را پر کرده‌ایم. هیچ وقت تاکنون این کار صورت نگرفته بود. من به عنوان یک کارشناس می‌گویم دلیل اینکه در این دوره از انتخابات تلفات و مشکلات نداشته‌ایم این بوده است که مجریان برگزار کننده انتخابات وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: