کد خبر: ۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
اختصاصی قلم نیوز؛
پس از جست و جوی فراوان خانه ای حدود 350 متر به قیمت 7 میلیارد تومان پیدا می شود که به منزل آیت الله هاشمی رفسجانی نیز بسیار نزدیک بود. فرد معتمد با دوربین هندی کم از درون خانه و مشاعات آن فیلمبرداری می کند و فیلم را نزد رییس جمهور می برند.
"اگر مردم بدانند رییس جمهور در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد." این اظهارات محمدحسین قدیری ابیانه از فعالان سیاسی اصولگرا و سفیر سابق ایران در مکزیک است که در جمع دانشجویان دانشکده باهنر شیراز بیان شد. 

به گزارش قلم نیوز حسن روحانی بیش از بیست از سال است که در منطقه ولنجک تهران زندگی می کند. این خانه 300 متری که 30 سال از زمان ساخت آن می گذرد در سال 1384 یعنی زمانی که محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم شد حدود 400 میلیون تومان قیمت داشت.

با یک بررسی مختصر در سایت های املاک تهران شاید به سحتی بتوان ملکی با قیمت بالاتر از 10 میلیارد تومان آن هم در مناطق یک تا سه پایتخت پیدا کرد مگر آنکه ملک کاربری تجاری یا اداری داشته باشد بنابراین خانه حسن روحانی نه تنها 50 میلیارد تومان قیمت ندارد که ارزش آن بسیار پایین تر است. 

بررسی ها در سایت های املاک نشان می دهد قیمت زمین خانه رییس جمهور که کلنگی محسوب می شود و به قاعده بساز و بفروش ها بنای این ملک قیمتی ندارد در بهترین حالت ممکن در این شرایط بازار نمی تواند بیشتر از 6 میلیارد تومان ارزش داشته باشد. ارزش 6 میلیاردی خانه رییس جمهور البته ارتباطی با او ندارد چرا که وی بیش از بیست سال در آن منطقه سکونت دارد. 

در همین رابطه برخی اطرافیان روحانی در سال 92 قصد داشتند برای او خانه ای در منطقه ای خریداری کنند که از حفاظت فیزیکی بیشتری به واسطه ضرورت امنیت رییس جمهور منتخب برخوردار باشد. در همین رابطه یکی از نزدیکان رییس جمهور به فردی معتمد ماموریت داده بود تا خانه ای در منطقه جماران و کوچه حسنی کیا در مجاورت منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی پیدا کند. 

پس از جست و جوی فراوان خانه ای حدود 350 متر به قیمت 7 میلیارد تومان پیدا می شود که به منزل آیت الله هاشمی رفسجانی نیز بسیار نزدیک بود. فرد معتمد با دوربین هندی کم از درون خانه و مشاعات آن فیلمبرداری می کند و فیلم را نزد رییس جمهور می برند. 

حسن روحانی پس از مشاهده فیلم و اطلاع از قیمت خانه اظهار می کند "من چنین پولی برای خرید خانه ندارم و اگر هم بخواهم آن را بخرم باید ابتدا خانه ای که در آن زندگی می کنم را بفروشم و پولی روی آن بگذارم که باز هم کم می آورم."  


حسن روحانی در نهایت از جا به جایی منزل خود منصرف و مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله روسای جمهوری محسوب می شود که در خانه خود ماند و ترجیح داد آن را عوض نکند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، مخالفان دولت با استفاده از انواع روش های عملیات روانی قصد دارند دولت یازدهم را یک دولت اشرافی نزد افکار عمومی نشان دهند. 


منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: