کد خبر: ۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
من در جواب ایشان گفتم، افزایش مشارکت مردم در انتخابات بر عهده وزارت کشور نیست اما رهبر انقلاب تأکید کردند «عملکرد وزارت کشور و نوع فعالیت شما می‌تواند بستر و زمینه خوبی برای مشارکت ایجاد کند».
 به گزارش قلم نیوز عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری مجریان انتخابات که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد مسائلی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال 96 داشت که موارد مهم آن بدین شرح است: 

القاء حاکمیت دوگانه ظلم و جفای سنگینی است. نباید به گونه ای تحلیل کنیم که انگار در کشور حاکمیت دو گانه است و اختلاف میان رئیس جمهور و رهبری وجود دارد.

آنچه که رمز پیروزی و وحدت در کشور بوده، ولایت فقیه است و دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور نیز ارادت و تبعیتش نسبت به ولایت فقیه از قبل و بعد از انقلاب مشخص است و رئیس جمهور همواره بعد از انقلاب نزدیک ترین فاصله را با رهبری داشته است.

ما قبول کردیم در چارچوب قانون اساسی و مبتنی بر آراء مردم، مستقیم و یا غیرمستقیم اداره کنیم و انتخابات نیز در همین نسبیت‌ها شکل می گیرد. ۱+۵۰ رأی، یعنی رئیس جمهور شدن و ۴۹ درصد بقیه نیز باید به احترام قانون، دولت را تقویت کنند. اگر اینطور نباشد و کسی بگوید که رأی من لحاظ نشده و به کارشکنی بپردازد، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

۳۸ سال از انقلاب گذشته است و در این ۳۸ سال نسل چهارم نیز در جامعه هستند. اگر تقسیم بندی به گونه ای باشد که اقلیتی انقلابی و اکثریتی غیرانقلابی باشند، به نفع هیچ‌کس نیست. ما باید مردم را در ظرف انقلاب تعریف کنیم. ما حق نداریم که تقسیم بندی غیرانقلابی و انقلابی را به زعم خودمان ایجاد و اکثر مردم را در این ارزش‌گذاری‌های غلط از انقلاب دور کنیم. ما انقلابی را کسی می دانیم که در شاخص‌گذاری‌های رهبری تعریف شده باشد.

در دیداری از رهبری خواستم که وزارت کشور را جهت برگزاری انتخابات پیش‌رو راهنمایی کند که ایشان ضمن تشکر از انتخابات قبل فرمودند «امنیت انتخابات و سلامت انتخابات و رعایت قانون برای من مهم است». ایشان تأکید کردند که «مشارکت بالا در انتخابات برای ما مهم است» من در جواب ایشان گفتم، افزایش مشارکت مردم در انتخابات بر عهده وزارت کشور نیست اما رهبر انقلاب تأکید کردند «عملکرد وزارت کشور و نوع فعالیت شما می‌تواند بستر و زمینه خوبی برای مشارکت ایجاد کند»؛ لذا اگر برخی از جریان‌های سیاسی مخالف حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند، این خلاف نظر رهبری است.

فرمانداران و بخشداران باید هر نوع تحرکی را به صورت روزانه به من گزارش دهند، بی‌طرفی، عدم استفاده از بیت‌المال و هماهنگی بین اجرا و نظارت برای ما مبنا و اصل است و باید بین نظارت و اجرا در تائید صلاحیت‌ها، اخذ و شمارش رأی و همچنین اعلام نتایج هماهنگی کامل باشد، همچنان که در انتخابات قبلی نیز این هماهنگی وجود داشت.

برخی به دنبال این هستند که تفاسیر غلط خود را از موضوعات مختلف به جامعه القا کند همچنان که بعد از مراسم اربعین، کمپوت‌ها و کنسروهای اضافه یک هفته بعد در همان مناطق بین مردم توزیع شد و بعد گفتند این یک اقدام انتخاباتی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: