کد خبر: ۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
انتخابات ریاست جمهوری 96- بخش اول:
دولت از روز اول منتقد نداشت و آنچه بودند و هستند مخالفان یا به تعبیری "اپوزیسیون" نام دارند که برای رییس جمهور نشدن روحانی تاکنون اقدامات فراوانی انجام داده اند.
احسان طبرستانی: رییس جمهور در همایش سراسری مجریان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به صراحت اعلام کرد: "نباید بگذاریم، انتخابات قطبی شود، چرا که این موضوع دردسر ساز است و تجربه آن را هم مشاهده کردیم که وقتی انتخابات قطبی شد، چه گرفتاری‌هایی ایجاد می‌کند."

به گزارش قلم نیوز موضع حسن روحانی در قامت رییس جمهوری برای جلوگیری از آنچه در سال 88 پیش آمد و خسارت های آن بخش هایی از نظام را همچنان درگیر خود کرده پسندیده و از موضع دلسوزی برای امنیت کشور در شرایط پرتلاطم منطقه و البته جهان است؛ چه آنکه بسیاری و البته خود حسن روحانی می دانند بزرگ ترین شانس او برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایجاد فضای دو قطبی بازگشت به عقب- حفظ وضع موجود است که با نهی حضور محمود احمدی نژاد به پایان رسید. 

با این حال اگر حسن روحانی و حامیان او در جریان اعتدال، اصلاحات و حتی اقلیتی از اصولگرایان نخواهند وارد فضای دو قطبی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نشوند اما رقبای روحانی چنین نگاه توام با عطوفتی نسبت به این موضوع ندارند.

کارنامه عملکرد جریان مقابل دولت یازدهم در حوزه های مختلف از جمله رسانه، مجلس نهم و برخی نهادهای حاکمیتی نشان می دهد آنها چند ماهی پس از تحمل شکست در انتخابات سال 92 برای بازسازی تشکیلاتی به خود آمدند. شکست سنگین اصولگرایان سنتی و رویش های نوین این جریان در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اسفند ماه 94 عزم آنها را برای شکست روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو عزم کرد. 

افشاگری و مانور بر موضوع های مختلف مانند برجام، عهدشکنی ایالات متحده آمریکا، خرید هواپیما، نفوذ، فیش های نجومی، بزرگ نمایی فعالیت های اقتصادی اطرافیان دولت و شخص رییس جمهور، دو تابعیتی ها، حادثه قطار و بسیاری موارد دیگر از همان اوایل سال 1393 آغاز و پس از انتخابات هفتم اسفند سال گذشته شدت گرفت.

کلیدواژه های جریان مقابل رییس جمهور و حجم مطالبی که با توجه به محورهای فوق در رسانه ملی و سایت های وابسته به نهادهای انقلابی علیه دولت منتشر می شود نشان از تلاش اصولگرایان، انشعاب های آنها و برخی نهادها و چهره های حاکمیتی برای ایجاد فضای دو قطبی است. این دو قطبی میان گزاره هایی چون انقلابی گری- سازش، نگاه به شرق- نگاه به غرب، برجام- ضدبرجام، اشرافی گری- ضداشرافی گری، پاکدستی- اختلاس، مدیریت جهادی- مدیریت لیبرالی، معیشت- ضدمعیشت تعریف شود.

موارد فوق نشان می دهد دولت از روز اول منتقد نداشت و آنچه بودند و هستند مخالفان یا به تعبیری "اپوزیسیون" نام دارند که برای دوباره رییس جمهور نشدن روحانی تاکنون اقدامات فراوانی انجام داده اند. تلاش روحانی برای دو قطبی نشدن انتخابات پیش رو یا دیر انجام شده یا اگر هم زودتر آغاز می شد تاثیری در تاکتیک مخالفان نداشت. 

دو قطبی انتخابات پیش رو از مدت ها پیش با پروپاگاندای رسانه های و در ابعاد و سناریوهای فراوان آغاز شده و به طور قطع می توان گفت گریز از آن ممکن نیست. 
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: