کد خبر: ۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
اما در بعضی حوزه های انتخابیه، شما بهتر خبر دارید که تبلیغ از یک کاندیدا توسط یک جناح، تقریبا 48 ساعت قبل از ساعت انتخابات آغاز شد چرا که این احزاب عملا کسی را دیگر نداشتند.
جت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 1396 مسائلی را پیرامون دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که 29 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود مطرح کرد. 

به گزارش قلم نیوز مهم ترین نکات رییس جمهور بدین شرح است: 

یک جناح در آن انتخابات دید که هر چه پیشنهاد داده بود (نامزدی برایش نمانده ) نیست. آنها (نامزدهای خود را ) در قالب سه ردیف مطرح کرده بودند، اما در بعضی حوزه های انتخابیه، شما بهتر خبر دارید که تبلیغ از یک کاندیدا توسط یک جناح، تقریبا 48 ساعت قبل از ساعت انتخابات آغاز شد چرا که این احزاب عملا کسی را دیگر نداشتند و رفتند در میان کسانی که باقی مانده بودند یکی را پیدا کردند ، با او صحبت نمودند و به مردم معرفی کردند و مردم انصافا چه هشیاری از خود نشان دادند.

-  امکانات دولتی به معنای عام کلمه، همه قوا، نیروهای مسلح و همه دستگاه‌هایی که از بیت‌المال اداره می‌شوند را شامل می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد از تریبون‌های عمومی و رسانه ملی و روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از بیت‌المال اداره می‌شوند، نسبت به تبلیغ فرد یا جناح خاصی استفاده کند و این موضوع ممنو ع است و مسئول آن هم وزارت کشور و مسئولین این وزارتخانه هستند.

در این موضوع نمی‌پذیرم که کسی اعلام کند  شورای نگهبان مسئول است، شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد؛ لذا چنانکه یک نیروی نظامی، مسلح و امنیتی تخلف کند باید در مقابل آن بایستیم و اعتراض کنیم.

- نباید بگذاریم، انتخابات قطبی شود، چرا که این موضوع دردسر ساز است و تجربه آن را هم مشاهده کردیم که وقتی انتخابات قطبی شد، چه گرفتاری‌هایی ایجاد می‌کند. 

ایجاد نزاع، اختلاف و شکاف بین قومیت‌ها، ادیان و مذاهب یکی از بزرگترین گناهان است و باید از سرمایه اجتماعی به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه صیانت کنیم، چرا که در بخش اقتدار سیاسی، اتکاء ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است و بی‌اعتمادی مردم به حکومت و مسئولین، آسیب‌زا است.

برخی بخاطر انتقاد از دولت، کل اعتماد عمومی را زیر سوال می‌برند و این خیانت به کشور و نظام است، همه ما برادر و کشتی‌نشینان یک کشتی و عضو یک خانواده هستیم و چرا باید بین مذاهب و ادیان در حالی که همه مسلمان و مطیع یک خدا هستیم، اختلاف وجود داشته باشد.

مگر می‌شود، برای کسب پیروزی یکی از جناح‌ها اصلاً در رقابت حضور نداشته باشد؟ بعضی‌ها از آنجا که آمادگی ندارند، به دنبال حذف رقیب هستند، تا یکه‌تاز باشند، اصلاً مگر بدون رقابت زندگی معنا دارد؟ باید با محبت و دوستی در کنار هم با یکدیگر به رقابت سالم بپردازیم.


منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: