کد خبر: ۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
داریوش قنبری:
داریوش قنبری اعتقاد دارد که اگر روحانی تنها باشد جناح اصولگرا فرصت بیشتری برای استفاده از مناظرات و تخریب دولت و شخص روحانی در اختیار خواهد داشت.
داریوش قنبری در رابطه با قرار گرفتن نامزد موازی کنار دکتر روحانی برای انتخابات 96 گفت: اگر روحانی تنها باشد جناح اصولگرا فرصت بیشتری برای استفاده از مناظرات و تخریب دولت و شخص روحانی در اختیار خواهد داشت.

نماینده سابق مجلس در مصاحبه با عصر ایران ادامه داد:یکی از دیدگاه هایی که در حال حاضر بین اصلاح طلبان وجود دارد، حضور نامزدهایی دیگری در کنار حسن روحانی است تا از فرصت مناظره ها به نفع روحانی استفاده کنند. یکی از استدلال هایی که موافقان و ایده دهنده گان این تاکتیک دارند، حضور طیف مقابل با کاندیدهای مختلف و متعدد در عرصه انتخابات است و اینکه ممکن است اگر روحانی تنها باشد انها فرصت بیشتری برای استفاده از مناظره ها و تخریب دولت و شخص روحانی در اختیار داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: دلیلی که موافقان کاندید موازی در کنار روحانی دارند بر این پایه است وگرنه حرفی بر سر حمایت از حضور ایشان در بین نیست و اختلاف نظری در رابطه با روحانی بین اصلاح طلبان وجود ندارد. البته هر دوجناح روحانی را کاندید اصلی تلقی می کنند و برنامه ها در رقابت با وی و نفع نهایی روحانی در نظر گرفته خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری یاداوری کرد: در کشور ما تجربه نشان داده که؛ روسای جمهور دو دوره ای هستند، و هر رئیس جمهور برای اجرای برنامه های خود نیاز به مدت زمان بیشتر از یک دوره دارد، در مورد دکتر روحانی، مردم هم به خوبی می دانند که امکان تحقق برنامه و دغدغه های رئییس جمهور در 4 سال نخست وجود نداشت.

وی افزود: هدف اولیه دولت یازدهم سروسامان دادن به مشکلاتی بود که در زمان مدیریت احمدی نژاد بر کشور ایجاد شد و در راستای حل این مسایل و معضلات به ویژه در عرصه بین الملل اقدامات مناسب لازم صورت گرفت اما از مساله های مهم اقتصاد بهم ریخته کشور بود که به نوعی در نتیجه تحریم های ظالمانه ی تحمیلی بر کشورمان به عنوان گروگان سیاست خارجی قرار داشت.

وی ادامه داد: برای حل معضلات اقتصادی بایستی به سراغ سیاست خارجی می رفت، که همین اتفاق هم افتاد و ایشان ابتدا مسایل مربوط به سیاست خارجی را در اولویت پیگیری قرار داد و نهایتا بعد از 3 سال اوضاع به سامان و آثار قطعنامه های تحریم ازکشور کمرنگ شد. اقتصاد کشور بعد از برجام فرصتی برای رشد و پیشرفت پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: روحانی کمتر از یک سال زمان برای کارکردن در عرصه اقتصادی داشت و در مجموع با توجه به مذاکرات پس از برجام و یک سری مشکلات مربوط به بدعهدی های امریکا این فرصت را محدود ترکرد. اما من فکر می کنم که تاکنون رشد اقتصادی منفی در زمان احمدی نژاد به رشد مثبت تبدیل و آهنگ تورم تا حد زیادی کند شده، همچنین رکود اقتصادی گذشته وجود ندارد و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند می توان به سیاست های اقتصادی روحانی در جهت رفع مسایل معیشتی در کشور امیدوار بود.

قنبری گفت: اصلاح طلبان به دنبال این هستند که کارنامه روحانی تکمیل و عملکرد وی در حوزه اقتصاد هم به خوبی دیده شود و به همین خاطر سعی و تلاش خود را برای در اختیار گذاشتن فرصت دوباره به آقای روحانی انجام می دهند و رویکردشان دفاع از رئیس جمهور است.

این استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: وقفه در این وضعیت به مصلحت کشور نیست چرا که باعث آسیب به اقتصاد می شود و در مجموع با عدم تداوم دولت روحانی در شرایط فعلی احتمال برگشتن تحریم ها در حوزه سیاست خارجی هست و راهی جز ادامه این سبک مدیریتی وجود ندارد، تا بتوان دستاوردها را حفظ کرد. بخصوص با روی کار آمدن ترامپ در دولت امریکا حضور روحانی در عرصه سیاسی بیشتر احساس می شود تا بتواند برای 4 سال اینده کشور را از بحران ها عبور دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: