کد خبر: ۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
با نزدیک شدن نوروز تب خرید و فروش خودرو در بازار افزایش پیدا می کند و در این میان خانواده هایی که قصد سفرهای بین شهری دارند مناسب ترین و امن ترین گزینه را خرید یک خودروی شاسی بلند می دانند که قیمت های آن در ایران بسیار متنوع است.
خودروهای شاسی بلند که محبوبیت بسیاری نزد ایرانیان پیدا کرده اند در بسیاری از موارد با گیربکس اتوماتیک و در برخی مدل نیز با گیربکس دستی عرضه می شوند. از آنجا که ارزان ترین شاسی بلندها توسط کمپانی های چینی ساخته می شوند بنابراین نباید از آنها انتظار یک لندکروز یا جیپ را داشت. 
به گزارش قلم نیوز  در میان خودروهای چینی می توان به کمپانی ام وی ام رفت که چند مدل خودروی به اصطلاح شاسی بلند اما تک دیفرانسیل مونتاژ می کند.

MVM X22

مدیران خودرو سال‌ها است که به همکاری با چری چین می‌پردازد و خودروهای خود را با برند MVM به بازار ارائه می‌کند. این شرکت به‌تازگی از خودروی کراس اوور ایکس ۲۲ رونمایی و قیمت آن را مشخص کرده است. این خودرو در بازار چین با نام چری تیگو ۳ ایکس (Chery tiggo x3) شناخته می‌شود. ام وی‌ام X22 در کلاس بدنه‌ی کراس اوور قرار دارد. بسیاری از مردم ایکس ۲۲ را نمونه‌ی جمع و جور ایکس ۳۳ می‌دانند، اما باید گفت این خودروی چینی نمونه‌ی کوچک‌شده‌ای از تیگو ۵ است. هر دو نسخه‌ی ایکس ۲۲ از موتور ۱۴۹۷ سی‌سی (۱.۵ لیتری) استفاده می‌کنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. حجم باک این خودرو در هر دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک ۵۰ لیتر است. قیمت این خودرو در مدل های دستی از 56 میلیون آغاز و به 66 میلیون تومان در مدل های اتوماتیک و اسپرت می رسد.


MVM X33

برادر بزرگ تر خودروی قبلی همین ام وی ام ایکس 33 است که مانند برادر کوچک تر خود در دو مدل معمولی و اسپرت تولید می شود. این خودروی چینی با موتور دو هزار سی سی و گیربکس شش دنده در مدل اتوماتیک تولید می شود. قیمت ایکس 33 در بازار بین 74 تا 78 میلیون تومان است.


هایما S7

چند صباحی است که بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان از کراس‌اوور جدیدی به نام هایما S7 پرده‌برداری نموده است. محصولی که از زمره جدی‌ترین رقبای جک S5 و جیلی X7 و چری تیگو 5 به شمار می‌آید. گرچه این خودرو حتی در زمره ده خودروساز برتر چین هم قرار ندارد. هایما S7 تنها با یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری عرضه می‌شود که از توانی معادل 148 اسب بخار و گشتاوری برابر با 180 نیوتن متر برخوردار است و نسخه تولیدی در ایران هم از همین سنخ از پیشرانه بهره می‌برد و به‌زودی قرار است مدل فیس‌لیفت S7 به بازار ارائه گردد و در این نسخه، از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو هم استفاده خواهد شد که از توانی معادل 188 اسب بخار برخوردار است. ناگفته نماند که هم‌اکنون نیز، این تیپ از پیشرانه در نسخه‌های صادراتی هایما S7 به بازار روسیه ارائه می‌شود (در کنار نسخه دو لیتری). از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با دو جعبه‌دنده متفاوت 5 سرعته دستی و نیز 5 سرعته خودکار در ایران عرضه خواهد شد. هایما در حال حاضر با قیمت بین 81 تا 84 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. 


تیگو 5

تیگو 5 را می توان به عنوان بزرگترین و لوکس شاسی بلند چری نام برد که در سال 2014 رونمایی شد. چری سعی کرده برای طراحی این خودرو از مهندسین بین الملی خود که اکثرا طراحان بنام اروپایی می باشند استفاده کند.از همین رو تیگو 5 از نظر طراحی خارجی چهره ای به مراتب بروز تر و مدرن تری نسبت به محصولات قبلی خود داردپیشرانه ای که چری برای تیگو 5 (Tiggo 5) در نظر گرفته است یک موتور 1971 لیتری با تنفس طبیعی بوده و  توان خروجی این موتور برابر با حداکثر 136 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و گشتاور آن 182 نیوتن‌متر در 4540 دور در دقیقه می باشد.این خودرو در دو نوع جعبه دنده دستی 5 سرعته  و اتوماتیک 7 سرعته عرضه می گردد. این خودروی چینی حدود 95 میلیون تومان قیمت دارد. 


چانگان CS 35

چانگان CS35، خودرویی کراس اوور است و به خاطر ظاهر توپُرش، خیلی ها آن را شاسی بلند می دانند. ولی در واقع این خودرو به بیان فارسی یک شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید که توقع قابلیت های خارج جاده ای را نباید از آن داشت. CS35 به موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور به فناوری Blue Core مجهز است که باعث شده از یک موتور به صورت بهینه تری به واسطه پاشش سوخت صحیح تر بهره برداری شود. این موتور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر دارد. گیربکس CS35 در دو مدل دستی و اتوماتیک طراحی شده است. مدل دستی پنج دنده بوده و برای نسخه اتوماتیک یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به روش تیپترونیک انتخاب شده است. قدرت تولیدی این موتور از طریق این انتقال دهنده های نیرو به چرخ های جلو منتقل می شود. فرمان CS35 از نوع برقی مجهز به سنسور سرعت بوده که میزان سفتی آن را نسبت به سرعت خودرو تنظیم می کند. چانگان با قیمتی حدود 63 تا 65 میلیون تومان خرید و فروش می شود.


جک S5

این خودرو که شباهات فراوانی با هیوندایی توسان دارد که در دو مدل دستی و اتوماتیک توسط کرمان موتور تولید می شود. کی از مهم‌ترین برگ برنده‌های جک S5 یعنی پیشرانه آن بگوییم. S5 به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه  2 لیتری از نوع DOHC مجهز شده که دقیقاً 1997 سی‌سی حجم دارد. اما این تمام ماجرا نیست و روی آن یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده که به کمک آن می‌تواند حداکثر 174 اسب‌بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن‌متر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. مدل دستی آن تا 80 و مدل اتوماتیک تا 95 میلیون تومان قیمت دارد.


BYD S6

این خودرو که باز هم ساخت چین است پیشرانه محرک این شاسی بلند چینی بی وای دی، گفتنی است که شرکت سازنده بر روی شاسی بلند S6 از پیشرانه‌ای 2400 سی سی 4 سیلندر خطی DOHC استفاده کرده که در دور موتور 5800 می‌تواند قدرتی 160 اسب بخاری و همچنین در دور 4000 دور بر دقیقه می‌تواند گشتاوری 229 نیوتن متری تولید کند. نیروی تولیدی هم توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته دوکلاچه DCT با قابلیت تیپترونیک به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود. بی وای دی حدود 105 تا 108 میلیون تومان برایتان آب می خورد. 


رنو داستر

اگر بخواهید از شر خودروسازان چینی راحت شوید ارزان ترین گزینه مربوط به شرکت رنو/ داچیا در مدل داستر است که در دو تیپ تک و دو دیفرنسیل عرضه می شود. رنو داستر دو دیفرانسیل به موتور دو لیتری چهار سیلندر DOHC مجهز است که ۱۳۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر تولید می کند. با توجه به اینکه موتور داستر به اصطلاح گشتاوری است و کشش بالایی را به خودرو می دهد، شاهد آن هستیم که با سیستم دو دیفرانسیل خودرو هماهنگی بالایی دارد. گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ ترونیک و شروع حرکت در حالت برفی مجهز است. داستر تک دیفرانسیل با قیمتی حدود 106 و دو دیفرانسیل آن 116 میلیون تومان قیمت دارند. 


سانگ یانگ تیولی

این کراس اور کره ای متعلق به قدیمی ترین خودروساز کره یعنی شرکت سانگ یانگ است که یک طراحی انگلیسی دارد. موتور تیوولی با تولید 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور به کمک سیستم انتقال نیروی 6 دنده تیپترونیک حس جدیدی را در هنگام رانندگی برای شما به ارمغان می آورد. این خودرو که ابتدا با قیمتی حود 85 میلیون تومان روانه بازار شود اکنون 119 میلیون تومان قیمت دارد.


لیفان X60 

آخرین شاسی بلند که داشت فراموش می شد همان لیفان ایکس 60 است که آن هم چینی است موتور این خودرو همان موتور 1794سی سی لیفان است .این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را دارد. قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT است که قابلیت تبدیل به صورت دستی دارد.  قیمت این خودرو حدود 75 میلیون تومان قیمت دارد. 






منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: